Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати
Після впровадження в Україні реформи профільної середньої освіти в академічних ліцеях може з’явитися посада кар’єрного радника. Така людина допомагатиме учням і ученицям після десятого року навчання обрати ті предмети, які вони б хотіли вивчати в 11-х й 12-х класах.
Таку інформацію зазначив директор директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Ігор Хворостяний.
Як він зауважив, саме десятий клас стане для школярів і школярок адаптаційним. Тому логічно було б надавати найпотужнішу підтримку й допомогу із самовизначенням учнівству саме в цей період. Однак профорієнтація має починатися якомога раніше, бодай у базовій освіті.
«Вочевидь, у 10-му класі маємо поінформувати учнівство про те, які є варіанти вибору. Умовно, я планую обрати мовно-літературний профіль. Тоді маю розуміти, що наприкінці 10-го класу зроблю цей вибір, і це означає, що в мене буде більше дисциплін гуманітарного спрямування і менше природничих. Але мені треба про це розповісти й намалювати можливості траєкторії мого руху», — наголосив Ігор Хворостяний.
За його словами, посада освітнього кар’єрного радника в академічних ліцеях є потребою, а не забаганкою, і в МОН зараз активно працюють над цим питанням.
«Одне із завдань моєї роботи якраз стосується того, щоби посада освітнього кар’єрного радника з’явилася в наших закладах освіти. Принаймні можу на 100 % сказати, що зі свого боку зроблю все можливе й залежне, аби це відбулося», — акцентував директор директорату шкільної освіти МОН.
Він також повідомив, що вони з ексміністеркою освіти і науки Лілією Гриневич, яка зараз працює проректоркою в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка, якраз обговорюють можливість запровадження в педагогічній вищій освіті спеціальності освітніх кар’єрних радників. Тому відповідна спеціальність може також з’явитися найближчими роками в українських ЗВО.
За матеріалами НУШ