Роз’яснення щодо оплати праці педагогів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство соціальної політики України в листі від 27.01.2015 № 74/13/84-15 роз’яснило порядок нарахування надбавки за складність і напруженість в роботі, надбавки за класність і здійснення педагогічної діяльності за сумісництвом і з почасовою оплатою праці

Відповідно до підпункту 2 пункту 4 наказу МОН України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557 (далі — Наказ № 557) усім працівникам установ освіти (у т. ч. водіям шкільних автобусів) можуть встановлюватися в межах фонду оплати праці надбавки в розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки) для одного працівника:

  • за високі досягнення у праці
  • за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання)
  • за складність, напруженість у роботі.

Конкретні умови, розміри і порядок встановлення (зменшення розміру, скасування) надбавки за складність, напруженість мають бути зазначені в колективному договорі установи (закладу) або в окремому Положенні як додаток до колективного договору і встановлюються наказом керівника установи.

Зважаючи на специфіку праці водіїв та їх кваліфікацію, відповідно до підпункту 4 пункту 4 Наказу № 557 водіям автотранспортних засобів до тарифної ставки установлюються:

  • надбавка за класність (водіям I класу — 25%, II класу — 10% тарифної ставки за відпрацьований час)
  • доплата за ненормований робочий день — у розмірі 25% тарифної ставки за відпрацьований час, тобто за час, упродовж якого водій безпосередньо керував автотранспортним засобом.

Водієві шкільного автобуса надбавка за складність і напруженість в роботі може бути встановлена незалежно від встановленої йому надбавки за класність.

Щодо роботи за сумісництвом, слід зазначити, що тривалість такої роботи не повинна перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не може перевищувати половини місячної норми робочого часу (п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 № 245; далі — Постанова № 245)

Керівники державних підприємств, установ, організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій і т. п.) та їх заступники мають право займатися науковою, викладацькою, медичною і творчою діяльністю за сумісництвом.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 № 586-XIV голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники управлінь, відділів, інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій можуть поєднувати свою службову діяльність з викладацької, наукової і творчої діяльності в неробочий час, в т. ч. на громадських засадах.

Тож, начальник відділу освіти місцевої державної адміністрації може здійснювати педагогічну діяльність тільки у вільний від основної роботи час за умови сумісництва на підставі укладеного трудового договору.

Оплата праці сумісників здійснюється за фактично виконану роботу.

Згідно з пунктом 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом МОН України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), повна ставка заробітної плати учителям, викладачам, вихователям та іншим педагогічним працівникам виплачується за 3 години педагогічної (викладацькою) роботи на день або за 18 годин на тиждень, а при виконанні працівниками педагогічної роботи за сумісництвом педагогічне навантаження складає 0,5 ставок або 9 годин на тиждень.

Працівники можуть здійснювати педагогічну діяльність в закладах освіти як по основній роботі та сумісництвом у вільний час, так і з погодинною оплатою праці в обсязі не більше 240 годин на рік в основний робочий час (п. 3 Переліку робіт, які не є сумісництвом, затвердженого спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну України від 28.06.1993 № 43; далі — Перелік).

Згідно з пунктом 12 Переліку виконання такої роботи можливе з дозволу керівника державного підприємства, установи, організації без утримання заробітної плати (директорам установ, закладів — з дозволу керівників відповідних управлінь місцевих державних адміністрацій (за підлеглістю установи)).

У разі педагогічної роботи (у т. ч. керівних працівників) без зайняття штатної посади в тому самому навчальному закладі, установі трудовий договір на виконання зазначеної роботи не укладається. Оплата за години викладацької роботи проводиться понад основного посадового окладу (ставки) у порядку, передбаченому для викладачів за тарифікацією. Обсяг цієї роботи обмежується в середньому 12 годинами на тиждень (480 годин на рік) (п. 91 Інструкції № 102).

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор «Експертус Кадри»

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Свідоцтво досягнень — оцінювання учнів за вимогами НУШ

Свідоцтво досягнень — документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. У яких класах НУШ цей документ обов'язковий та як його заповнювати — читайте у статті та скачуйте шаблони свідоцтв
329443

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
260404

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1596

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
158

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
456

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді