Роз’яснення щодо оплати праці педагогів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство соціальної політики України в листі від 27.01.2015 № 74/13/84-15 роз’яснило порядок нарахування надбавки за складність і напруженість в роботі, надбавки за класність і здійснення педагогічної діяльності за сумісництвом і з почасовою оплатою праці

Відповідно до підпункту 2 пункту 4 наказу МОН України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557 (далі — Наказ № 557) усім працівникам установ освіти (у т. ч. водіям шкільних автобусів) можуть встановлюватися в межах фонду оплати праці надбавки в розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки) для одного працівника:

  • за високі досягнення у праці
  • за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання)
  • за складність, напруженість у роботі.

Конкретні умови, розміри і порядок встановлення (зменшення розміру, скасування) надбавки за складність, напруженість мають бути зазначені в колективному договорі установи (закладу) або в окремому Положенні як додаток до колективного договору і встановлюються наказом керівника установи.

Зважаючи на специфіку праці водіїв та їх кваліфікацію, відповідно до підпункту 4 пункту 4 Наказу № 557 водіям автотранспортних засобів до тарифної ставки установлюються:

  • надбавка за класність (водіям I класу — 25%, II класу — 10% тарифної ставки за відпрацьований час)
  • доплата за ненормований робочий день — у розмірі 25% тарифної ставки за відпрацьований час, тобто за час, упродовж якого водій безпосередньо керував автотранспортним засобом.

Водієві шкільного автобуса надбавка за складність і напруженість в роботі може бути встановлена незалежно від встановленої йому надбавки за класність.

Щодо роботи за сумісництвом, слід зазначити, що тривалість такої роботи не повинна перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не може перевищувати половини місячної норми робочого часу (п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 № 245; далі — Постанова № 245)

Керівники державних підприємств, установ, організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій і т. п.) та їх заступники мають право займатися науковою, викладацькою, медичною і творчою діяльністю за сумісництвом.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 № 586-XIV голови місцевих державних адміністрацій, їх заступники, керівники управлінь, відділів, інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій можуть поєднувати свою службову діяльність з викладацької, наукової і творчої діяльності в неробочий час, в т. ч. на громадських засадах.

Тож, начальник відділу освіти місцевої державної адміністрації може здійснювати педагогічну діяльність тільки у вільний від основної роботи час за умови сумісництва на підставі укладеного трудового договору.

Оплата праці сумісників здійснюється за фактично виконану роботу.

Згідно з пунктом 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом МОН України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), повна ставка заробітної плати учителям, викладачам, вихователям та іншим педагогічним працівникам виплачується за 3 години педагогічної (викладацькою) роботи на день або за 18 годин на тиждень, а при виконанні працівниками педагогічної роботи за сумісництвом педагогічне навантаження складає 0,5 ставок або 9 годин на тиждень.

Працівники можуть здійснювати педагогічну діяльність в закладах освіти як по основній роботі та сумісництвом у вільний час, так і з погодинною оплатою праці в обсязі не більше 240 годин на рік в основний робочий час (п. 3 Переліку робіт, які не є сумісництвом, затвердженого спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну України від 28.06.1993 № 43; далі — Перелік).

Згідно з пунктом 12 Переліку виконання такої роботи можливе з дозволу керівника державного підприємства, установи, організації без утримання заробітної плати (директорам установ, закладів — з дозволу керівників відповідних управлінь місцевих державних адміністрацій (за підлеглістю установи)).

У разі педагогічної роботи (у т. ч. керівних працівників) без зайняття штатної посади в тому самому навчальному закладі, установі трудовий договір на виконання зазначеної роботи не укладається. Оплата за години викладацької роботи проводиться понад основного посадового окладу (ставки) у порядку, передбаченому для викладачів за тарифікацією. Обсяг цієї роботи обмежується в середньому 12 годинами на тиждень (480 годин на рік) (п. 91 Інструкції № 102).

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор «Експертус Кадри»

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275514

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22085

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264521

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді