У мережі з’явився онлайн-курс для освітян, щоб навчати дітей мінної безпеки

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З’явився новий онлайн-курс для вчителів, рятувальників та поліцейських щодо навчання дітей мінної безпеки

Онлайн-курс для освітян щодо мінної безпеки

Вимоги пожежної безпеки: чекліст

18 грудня 2023 р. Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) спільно з МОН, МВС та ДСНС запустили онлайн-курс «Як навчати дітей мінної безпеки» для освітян, рятувальників та поліцейських. Він присвячений ефективному викладанню мінної безпеки дітям і підліткам з огляду на їхні вікові та психологічні особливості в інтерактивній формі, що відповідає міжнародним нормам мінної просвіти.

Наразі близько 30% території України потенційно забруднено мінами та нерозірваними боєприпасами, що створюють особливу небезпеку для дітей. Саме тому було створено цей курс, який доступний на сайті bezpeka.info.

«Безпека — пріоритет №1. В умовах, коли наша територія забруднена мінами та нерозірваними боєприпасами, відповідальність дорослих — навчити дітей та підлітків мінної безпеки. Розповісти їм про потенційні загрози та пояснити, як залишатися у безпеці. Цей курс допоможе викладачам дізнатися, як ефективно та правильно навчати дітей та підлітків правил мінної безпеки. Реєструйтеся на сайті bezpeka.info, щоб підвищити свою кваліфікацію з викладання безпекових тем», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий. 

Під час проходження онлайн-курс слухачі отримають комплексний план занять із дітьми і підлітками щодо поводження з вибухонебезпечними предметами. Цей план надає викладачам практичні інструменти для формування безпечної поведінки на територіях, потенційно забруднених мінами та іншими вибухонебезпечними предметами. 

ЮНІСЕФ залучив до курсу фахівців у сфері дитячої та вікової психології, педагогіки, інклюзивної освіти, мінної просвіти й поведінкових змін, щоб допомогти учасникам курсу стати ефективними провідниками безпеки для дітей і молоді.

«Навички безпечної поведінки відіграють ключову роль у розвитку дитини, особливо під час війни. Окрім звичного інформування дітей про небезпеки, надважливо формувати в них більш безпечну поведінку. Коли діти засвоюють і демонструють таку поведінку, вона врешті-решт стає звичкою, що може врятувати життя», — зазначив голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні Мунір Мамедзаде.

Окрім того, курс має дві версії: одна розроблена для освітян, а інша — спеціально для працівників ДСНС та Національної поліції. Курс рекомендовано Методичною радою Українського інституту розвитку освіти.

До програми курсу входять три модулі, які акцентовані на тому: 

  • що дитина має знати про мінну безпеку; 
  • як налагодити взаємозв’язок із дитиною та знайти до неї підхід; 
  • як навчати так, щоб вас почули діти і шести, і 16-ти років. 

Також у курсі висвітлено, як використовувати ігрові формати для викладання мінної безпеки.

Зокрема, всі матеріали, розроблені ЮНІСЕФ для використання в роботі з дітьми різного віку, зосереджені на чотирьох аспектах мінної просвіти: 

  1. Який вигляд мають небезпечні предмети; 
  2. Де вони можуть бути; 
  3. Які попереджувальні знаки сигналізують про небезпеку; 
  4. Як потрібно діяти.

Усі учасники, які пройдуть повний курс, отримають сертифікат про підвищення кваліфікації.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
156

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11620

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді