Як розробляти й впроваджувати освітні програми: роз’яснює МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Як розробляти й впроваджувати освітні програми: роз’яснює МОН

Освітні програми розробляйте на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, які:

  • розробили суб’єкти освітньої діяльності, наукові установи, фізичні чи юрособи;
  • затвердив центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог Закону про повну загальну середню освіту.

Державна Служба якості освіти не затверджує:

  • типові освітні програми;
  • освітні програми закладів освіти, розроблені на основі типових освітніх програм;
  • освітні програми, затверджені закладами освіти після інституційного аудиту, що засвідчив високий рівень їхньої освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Освітню програму, розроблену не на основі типової освітньої програми, має затвердити Служба.

До Служби подайте освітні програми, складниками якої є навчальні програми, які:

  • розроблені не на основі модельних навчальних програм;
  • мають гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі».

Гриф надають предметні (галузеві) експертні комісії на підставі експертних висновків комплексної експертизи (далі — експертиза). Експертиза включає науково-методичну, психолого-педагогічну та антидискримінаційну складову.

Навчальну програму розглядають на засіданнях кількох Комісій, якщо вона охоплює компетенції різних рівнів, галузей освіти та/або потребує кілька предметних (галузевих) експертиз. На підставі позитивних експертних висновків Комісій надають лише один гриф.

Щоб отримати гриф для навчальних програм, подайте до Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» документи відповідно до пунктів 1 і 2 розділу III Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам, затвердженого наказом МОН від 20.07.2020 № 931 (зі змінами) на адресу: вулиця Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035 або е-mail: [email protected].

Джерело: новина журналу Практика управління закладом освіти

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98795

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22279

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30870

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1202

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді