Результати реалізації Національної стратегії інклюзивного навчання

МОН працює над розробленням Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання

Національна стратегія інклюзивного навчання

Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище

Освітнє середовище в Україні має стати інклюзивним, безбар’єрним та дружнім до учасників освітнього процесу. Саме тому в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору МОН реалізовує проєкт «Українська освіта без бар’єрів». 

Цей проєкт повинен створити належні умови для здобуття якісної освіти, соціалізації, підготовки до самостійного життя та професійної діяльності для кожного та кожної.

Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору вже має свої досягнення та напрацювання. Наразі розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, яку найближчим часом затвердить уряд. Також зростає кількість учнів, що перебувають на довготривалому лікуванні, а тому «випадають» з освітнього процесу. Для того, щоб більше дітей, які перебувають у лікарнях, мали доступ до навчання, за цей рік розширили мережу ДУ «Школа супергероїв» ще на 4 освітні центри — нині їх вже 11 в Україні.

Для учнів з особливими освітніми потребами надруковано 21 назву підручників для 5, 6 та 10 класів шрифтом Брайля та придбано 13 спеціально обладнаних автобусів для транспортування до закладів освіти. У 2024 році заплановано придбати 330 автобусів для дітей з особливими освітніми потребами.

За даними МОН, нині 49 % учнів здобувають освіту за дистанційною або змішаною формами, зокрема на тимчасово окупованих територіях. Для їх ефективного навчання, функціонує освітня платформа «Всеукраїнська школа онлайн». У 2023 році до платформи додали 73 курси для 5–11 класів, понад 3500 відеоуроків з 18 основних предметів, методичні матеріалв, діагностичні тести для виявлення освітніх втрат.

Окрім того, в умовах війни працюють 664 інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), у яких проводять комплексне оцінювання розвитку, надають корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП та здійснюють психолого-педагогічний супровід. У 2024 році передбачено розширення функції та взаємодії ІРЦ із закладами дошкільної та загальної середньої освіти, а також відновлення пошкоджених і зруйнованих центрів.

Джерело: МОН

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Прийом до перших класів у 2024 році

Які документи потрібні для зарахування дітей до перших класів? Як підтвердити право на першочергове зарахування в перший клас?
60444

Який вплив мають батьки на освітній процес

Чи можуть батьки втручатися в навчальну програму чи вимагати від учителів інших методик? Як бути вчителеві, якщо він зіткнувся з батьками, які не достатньо обізнані з особливостями навчального процесу, але хочуть активного на нього впливати?
13183

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді