Результати реалізації Національної стратегії інклюзивного навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН працює над розробленням Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання

Національна стратегія інклюзивного навчання

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Освітнє середовище в Україні має стати інклюзивним, безбар’єрним та дружнім до учасників освітнього процесу. Саме тому в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору МОН реалізовує проєкт «Українська освіта без бар’єрів». 

Цей проєкт повинен створити належні умови для здобуття якісної освіти, соціалізації, підготовки до самостійного життя та професійної діяльності для кожного та кожної.

Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору вже має свої досягнення та напрацювання. Наразі розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, яку найближчим часом затвердить уряд. Також зростає кількість учнів, що перебувають на довготривалому лікуванні, а тому «випадають» з освітнього процесу. Для того, щоб більше дітей, які перебувають у лікарнях, мали доступ до навчання, за цей рік розширили мережу ДУ «Школа супергероїв» ще на 4 освітні центри — нині їх вже 11 в Україні.

Для учнів з особливими освітніми потребами надруковано 21 назву підручників для 5, 6 та 10 класів шрифтом Брайля та придбано 13 спеціально обладнаних автобусів для транспортування до закладів освіти. У 2024 році заплановано придбати 330 автобусів для дітей з особливими освітніми потребами.

За даними МОН, нині 49 % учнів здобувають освіту за дистанційною або змішаною формами, зокрема на тимчасово окупованих територіях. Для їх ефективного навчання, функціонує освітня платформа «Всеукраїнська школа онлайн». У 2023 році до платформи додали 73 курси для 5–11 класів, понад 3500 відеоуроків з 18 основних предметів, методичні матеріалв, діагностичні тести для виявлення освітніх втрат.

Окрім того, в умовах війни працюють 664 інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), у яких проводять комплексне оцінювання розвитку, надають корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП та здійснюють психолого-педагогічний супровід. У 2024 році передбачено розширення функції та взаємодії ІРЦ із закладами дошкільної та загальної середньої освіти, а також відновлення пошкоджених і зруйнованих центрів.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81730

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76741

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53514

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19110

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130987

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді