Результати реалізації Національної стратегії інклюзивного навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН працює над розробленням Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання

Національна стратегія інклюзивного навчання

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Освітнє середовище в Україні має стати інклюзивним, безбар’єрним та дружнім до учасників освітнього процесу. Саме тому в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору МОН реалізовує проєкт «Українська освіта без бар’єрів». 

Цей проєкт повинен створити належні умови для здобуття якісної освіти, соціалізації, підготовки до самостійного життя та професійної діяльності для кожного та кожної.

Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору вже має свої досягнення та напрацювання. Наразі розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, яку найближчим часом затвердить уряд. Також зростає кількість учнів, що перебувають на довготривалому лікуванні, а тому «випадають» з освітнього процесу. Для того, щоб більше дітей, які перебувають у лікарнях, мали доступ до навчання, за цей рік розширили мережу ДУ «Школа супергероїв» ще на 4 освітні центри — нині їх вже 11 в Україні.

Для учнів з особливими освітніми потребами надруковано 21 назву підручників для 5, 6 та 10 класів шрифтом Брайля та придбано 13 спеціально обладнаних автобусів для транспортування до закладів освіти. У 2024 році заплановано придбати 330 автобусів для дітей з особливими освітніми потребами.

За даними МОН, нині 49 % учнів здобувають освіту за дистанційною або змішаною формами, зокрема на тимчасово окупованих територіях. Для їх ефективного навчання, функціонує освітня платформа «Всеукраїнська школа онлайн». У 2023 році до платформи додали 73 курси для 5–11 класів, понад 3500 відеоуроків з 18 основних предметів, методичні матеріалв, діагностичні тести для виявлення освітніх втрат.

Окрім того, в умовах війни працюють 664 інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), у яких проводять комплексне оцінювання розвитку, надають корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП та здійснюють психолого-педагогічний супровід. У 2024 році передбачено розширення функції та взаємодії ІРЦ із закладами дошкільної та загальної середньої освіти, а також відновлення пошкоджених і зруйнованих центрів.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
233

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54153

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
716

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110946

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді