Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати
Значна частина українських учителів скептично ставиться до рівня володіння українською мовою своїх учнів.
Таку інформацію зазначено у звіті результатів моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі. Відповідний документ опублікували в Державній службі якості освіти.
Респонденти опитування мали оцінити рівень володіння українською мовою всіх учасників освітнього процесу.
Згідно з результатами, 92% старшокласників і 88% їхніх батьків високо оцінили рівень володіння українською мовою вчителів.
Зокрема, 95% педагогів дали позитивну оцінку своєму володінню українською мовою, а 91% оцінили високим рівнем володіння українською мовою своїх колег.
Батьки старшокласників позитивно оцінили свій рівень володіння українською — 73%, проте вчителі іншої думки: тільки 48% із них зазначили, що батьки учнів вільно володіють державною мовою, а 46% вважають, що вони мають середній рівень.
Також вчителі скептично ставляться до рівня володіння українською мовою своїх учнів. Відтак 52% оцінили знання дітей рівнем вільного володіння, а 45% — середнім рівнем.
Окрім того, рівень володіння українською мовою серед усіх учасників освітнього процесу залишився майже незмінним порівняно з попереднім навчальним роком.
Водночас педагоги висловили трохи більшу обережність щодо оцінки рівня володіння українською мовою своїх учнів. На думку вчителів, 9% учнів зазнали певного зниження рівня володіння українською мовою, перейшовши з вільного на середній рівень.
Як зауважили у Державній службі якості освіти, що ці дані вказують на потребу удосконалення та підвищення рівня знань з української мови у школярів.
Відповідно до результатів дослідження, 60% вчителів вважають, що найнегативніший вплив на використання української мови учнями має мова контенту в Інтернеті та соціальних мережах, якою вони ними послуговуються.
41% вчителів зазначають, що учні в сім’ї розмовляють російською мовою, а 29% вбачають звичку дітей спілкуватися мовою, яка не є державною.
Відсоток вчителів, які вважають, що їхні учні мають недостатній рівень володіння українською мовою, становить 26%, тоді як тільки 25% вчителів зауважують, що діти спілкуються виключно державною мовою.
Джерело: Державна служба якості освіти