Вчителі скептично оцінюють рівень української мови школярів і батьків

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Значна частина учителів скептично ставиться до рівня володіння українською своїх учнів

Опитування щодо володіння українською мовою

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Значна частина українських учителів скептично ставиться до рівня володіння українською мовою своїх учнів.

Таку інформацію зазначено у звіті результатів моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування   державної   мови   в   освітньому   процесі. Відповідний документ опублікували в Державній службі якості освіти.

Респонденти опитування мали оцінити рівень володіння українською мовою всіх учасників освітнього процесу.

Згідно з результатами, 92% старшокласників і 88% їхніх батьків високо оцінили рівень володіння українською мовою вчителів.

Зокрема, 95% педагогів дали позитивну оцінку своєму володінню українською мовою, а 91% оцінили високим рівнем володіння українською мовою своїх колег.

Батьки старшокласників позитивно оцінили свій рівень володіння українською — 73%, проте вчителі іншої думки: тільки 48% із них зазначили, що батьки учнів вільно володіють державною мовою, а 46% вважають, що вони мають середній рівень.

Також вчителі скептично ставляться до рівня володіння українською мовою своїх учнів. Відтак 52% оцінили знання дітей рівнем вільного володіння, а 45% — середнім рівнем. 

Окрім того, рівень володіння українською мовою серед усіх учасників освітнього процесу залишився майже незмінним порівняно з попереднім навчальним роком.

Водночас педагоги висловили трохи більшу обережність щодо оцінки рівня володіння українською мовою своїх учнів. На думку вчителів, 9% учнів зазнали певного зниження рівня володіння українською мовою, перейшовши з вільного на середній рівень.

Як зауважили у Державній службі якості освіти, що ці дані вказують на потребу удосконалення та підвищення рівня знань з української мови у школярів.

Відповідно до результатів дослідження, 60% вчителів вважають, що найнегативніший вплив на використання української мови учнями має мова контенту в Інтернеті та соціальних мережах, якою вони ними послуговуються.

41% вчителів зазначають, що учні в сім’ї розмовляють російською мовою, а 29% вбачають звичку дітей спілкуватися мовою, яка не є державною.

Відсоток вчителів, які вважають, що їхні учні мають недостатній рівень володіння українською мовою, становить 26%, тоді як тільки 25% вчителів зауважують, що діти спілкуються виключно державною мовою.

Джерело: Державна служба якості освіти 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1685

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
298

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54217

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
767

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111066

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді