Вчителі скептично оцінюють рівень української мови школярів і батьків

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Значна частина учителів скептично ставиться до рівня володіння українською своїх учнів

Опитування щодо володіння українською мовою

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Значна частина українських учителів скептично ставиться до рівня володіння українською мовою своїх учнів.

Таку інформацію зазначено у звіті результатів моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування   державної   мови   в   освітньому   процесі. Відповідний документ опублікували в Державній службі якості освіти.

Респонденти опитування мали оцінити рівень володіння українською мовою всіх учасників освітнього процесу.

Згідно з результатами, 92% старшокласників і 88% їхніх батьків високо оцінили рівень володіння українською мовою вчителів.

Зокрема, 95% педагогів дали позитивну оцінку своєму володінню українською мовою, а 91% оцінили високим рівнем володіння українською мовою своїх колег.

Батьки старшокласників позитивно оцінили свій рівень володіння українською — 73%, проте вчителі іншої думки: тільки 48% із них зазначили, що батьки учнів вільно володіють державною мовою, а 46% вважають, що вони мають середній рівень.

Також вчителі скептично ставляться до рівня володіння українською мовою своїх учнів. Відтак 52% оцінили знання дітей рівнем вільного володіння, а 45% — середнім рівнем. 

Окрім того, рівень володіння українською мовою серед усіх учасників освітнього процесу залишився майже незмінним порівняно з попереднім навчальним роком.

Водночас педагоги висловили трохи більшу обережність щодо оцінки рівня володіння українською мовою своїх учнів. На думку вчителів, 9% учнів зазнали певного зниження рівня володіння українською мовою, перейшовши з вільного на середній рівень.

Як зауважили у Державній службі якості освіти, що ці дані вказують на потребу удосконалення та підвищення рівня знань з української мови у школярів.

Відповідно до результатів дослідження, 60% вчителів вважають, що найнегативніший вплив на використання української мови учнями має мова контенту в Інтернеті та соціальних мережах, якою вони ними послуговуються.

41% вчителів зазначають, що учні в сім’ї розмовляють російською мовою, а 29% вбачають звичку дітей спілкуватися мовою, яка не є державною.

Відсоток вчителів, які вважають, що їхні учні мають недостатній рівень володіння українською мовою, становить 26%, тоді як тільки 25% вчителів зауважують, що діти спілкуються виключно державною мовою.

Джерело: Державна служба якості освіти 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3055

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81929

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77455

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53957

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19246

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді