Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати
Наступного року заплановано відкрити п’ять пілотних шкіл, які відібрали у проєкт архітектурної трансформації радянських закладів освіти. Це школи у Київській і Харківській областях, Кривому Розі та Запоріжжі, що були пошкоджені війною.
Оновлені заклади запрацюють уже з осені 2024 року. Там не лише зроблять новий ремонт, а й повністю переосмислять типові радянські шкільні простори.
«Нові дизайнерські рішення у школах дадуть змогу ефективніше впроваджувати принципи НУШ — якісно реалізовувати діяльнісний підхід у навчанні, проводити досліди, гнучко адаптовувати класи до різних навчальних потреб. Також ми маємо зробити усе, щоб школи стали по-справжньому безпечними та інклюзивними середовищами. І це як ніколи актуально під час війни», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
У реалізації цих проєктів візьмуть участь Міністерство освіти і науки України, Міністерство цифрової трансформації та українське урбан-бюро «Big City Lab». До створення концепції закладів освіти долучилися також європейські архітектори Rebuild the Wonderful, які вже мають досвід роботи з радянською спадщиною, партнером проєкту є «Маріуполь Реборн».
«Президент Володимир Зеленський озвучив конкретну мету для ВВП України — побудувати трильйонну економіку. Для цього потрібно, щоб з’являлися компанії, які коштують мільярди. Досягнути цього можна тільки трансформувавши систему освіти. Щоб зміни впроваджувалися максимально ефективно, необхідно трансформувати саме середовище. Те, де діти навчаються, що вони бачать, навіть дизайн приміщень — усе впливає на швидкість навчання й розвиток майндсету. Саме тому невід’ємною частиною трансформації системи освіти є трансформація приміщень. Попри повномасштабну війну ми поступово рухатимемося до цього. І коли переможемо, матимемо проєкт із напрацьованими пілотами, якою буде на вигляд трансформація освіти, і зможемо масштабувати їх на всю країну», — запевнив віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Практичні рекомендації, щоб швидко опанувати тонкощі організації роботи педагогів над освітніми стартапами вдитячому садку.
Зокрема, під час створення проєкту команда опитала пів тисячі освітян, школярів й експертів освітньої сфери, щоб визначити принципи відбудови та поставити потрібні завдання архітекторам.
«Безпека — комфортне укриття, у якому можна не лише пересидіти тривогу, а й продовжити навчання за потреби; школи без темних закутків, щоб запобігти булінгу. Безбар’єрність має стати новою нормою, враховуючи те, скільки людей отримують поранення та інвалідність під час війни. Школи як частина спільноти — вони будуть першими на відбудову: у деокупованих містах та селах потрібна інфраструктура для якісного життя, яку може вмістити в собі приміщення школи, стаючи місцем для громади. Різноманітна шкільна територія — час поза уроками не менш важливий, аніж час, який діти проводять за навчанням, а школа — це про соціалізацію, вибудовування власних та чужих кордонів, дорослішання, розуміння світу навколо. Завдяки цим підходам ми перетворюємо непрацюючий старий простір у новий, функціональний, та виправляємо головні недоліки минулого», — зазначила СЕО Big City Lab Вікторія Тітова.
Важливо, що подібні підходи трансформації є універсальними. Завдяки ним можна перетворити бездіяльний старий простір у новий функціональний у закладах освіти по всій Україні.
Детальну інформацію щодо принципів за якими будуть відбудовувати заклади освіти, та приклади, як це має працювати на практиці, можна дізнатися за посиланням.
За матеріалами Міністерства освіти і науки України