Поради від експерта щодо проведення ефективних батьківських зборів у НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У НУШ обновили формат проведення батьківських зборів, тому деякі вчителі вже діляться рекомендаціями щодо їх проведення

Проведеня батьківських зборів у НУШЯк уникнути конфліктів із батьками учнів: три експресзаходи

Нова українська школа потребує оновленого формату батьківських зборів. Офіційних рекомендацій, як їх проводити, поки немає. Але вчителі вже діляться незвичними та цікавити форматами зустрічей з батьками.

Саме тому експертка, вчителька та фіналістка премії Global Teacher Prize Ukraine 2019 Наталія Гутарук виокремила дієві правила підготовки до батьківських зборів у стилі Нової української школи.

Важливо визначити головних діячів у системі НУШ, ними стають учні, батьки та адміністрація. Тому для ефективної взаємодії всіх гравців під час зборів, важливо взаємодіяти з усіма членами системи.

Наталія Гутарук виділяє таку найважливіша функція батьківських зборів — командоутворююча. Інформативну, яка була до цього панівною, перебрали на себе соціальні мережі, тематичні шкільні чати у месенджерах.

Вчитель радить домовитися з батьками під час зборів бути «тут і зараз»: аналізувати актуальні проблеми, а не те, що було місяць чи рік тому.

Окрім того, потрібно встановити правила. Серед яких мають бути:

  • не переходити на особистості,
  • не обговорювати окремо взяту дитину.

Якщо вчителю потрібна присутність усіх батьків одночасно на зборах, то їх краще проводити після особистого спілкування з мамами й татами. Навіть 5 — 7 хвилин персонального спілкування буває достатньо.

Варто дозволити батькам спілкуватися. Для цього перед зборами можна розставити парти, щоб під час зустрічі батьки могли поділитися на групи.

«Після цього обов’язково озвучте умову: "Розмовляємо фактами". Оціночним судженням — "ні", емоціям — "ні". Кожна група батьків обирає спікера, який озвучить проблеми, називаючи факти», — зауважує Наталія Гутарук.

Важливі рекомендації щодо комунікації під час батьківських зборів для вчителів:

  • Факти, а не емоції.
  • Соціальна дистанція — не означає відстороненість. У жодному разі не відсторонюйтеся від проблем, а шукайте нові формати взаємодії.
  • Якісний і позитивний зворотний зв’язок.
  • Пропонуйте алгоритм дій та кроків наперед і давайте людям час. Батькам потрібно обговорити й обдумати почуте на зборах, провести трохи часу з цією інформацією, порадитись, а вже після прийняти власне рішення.
  • Якщо є проблемні питання — не бійтеся їх, а одразу обговорюйте. Проте маєте бути суворим модератором обговорення.
  • По-хорошому провокуйте батьків на озвучення власних способів вирішення ситуацій і конкретних проблем.
  • Озвучуйте, що відповідальність за результат рівноцінно розподілений між усіма учасниками освітнього процесу.

У разі виникнення проблем у конкретного учня, то не слід виносити їх обговорення на загальні збори. Для цього існують індивідуальні зустрічі вчителя з батьками.

Мами й тата можуть дізнатись про індивідуальні досягнення дитини та успішність (і прогрес) із різних дисциплін, вектори навчального і творчого зростання. Варто обговорити і те, як комунікує дитина.

«Я наполягаю на тому, щоб батьки під час індивідуальних вражень заговорили першими та озвучили хвилювання, плани, побажання на майбутнє. А вчитель, в свою чергу, називатиме реальні факти про успішність, зони росту», — наголошує Наталія Гутарук.

Формат такого спілкування — найкраща можливість для батьків зрозуміти свою дитину краще. Вчитель може їм донести і хороші, й тривожні моменти, яких вони, можливо, вдома не бачать.

Окрім того, можна використовувати неформальне спілкування, на зразок: тренінги для батьків у школах, дні відкритих дверей тощо.

Що стосується загальних настановчих зборів, то їх можна проводити на початку шкільного року, — окремо для батьків початкової чи старшої школи або ж за паралелями класів. Обговорюються правила, цілі, відбувається сесія «Запитання-відповіді».

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282596

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
157

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110515

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді