Поради від експерта щодо проведення ефективних батьківських зборів у НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У НУШ обновили формат проведення батьківських зборів, тому деякі вчителі вже діляться рекомендаціями щодо їх проведення

Проведеня батьківських зборів у НУШЯк уникнути конфліктів із батьками учнів: три експресзаходи

Нова українська школа потребує оновленого формату батьківських зборів. Офіційних рекомендацій, як їх проводити, поки немає. Але вчителі вже діляться незвичними та цікавити форматами зустрічей з батьками.

Саме тому експертка, вчителька та фіналістка премії Global Teacher Prize Ukraine 2019 Наталія Гутарук виокремила дієві правила підготовки до батьківських зборів у стилі Нової української школи.

Важливо визначити головних діячів у системі НУШ, ними стають учні, батьки та адміністрація. Тому для ефективної взаємодії всіх гравців під час зборів, важливо взаємодіяти з усіма членами системи.

Наталія Гутарук виділяє таку найважливіша функція батьківських зборів — командоутворююча. Інформативну, яка була до цього панівною, перебрали на себе соціальні мережі, тематичні шкільні чати у месенджерах.

Вчитель радить домовитися з батьками під час зборів бути «тут і зараз»: аналізувати актуальні проблеми, а не те, що було місяць чи рік тому.

Окрім того, потрібно встановити правила. Серед яких мають бути:

  • не переходити на особистості,
  • не обговорювати окремо взяту дитину.

Якщо вчителю потрібна присутність усіх батьків одночасно на зборах, то їх краще проводити після особистого спілкування з мамами й татами. Навіть 5 — 7 хвилин персонального спілкування буває достатньо.

Варто дозволити батькам спілкуватися. Для цього перед зборами можна розставити парти, щоб під час зустрічі батьки могли поділитися на групи.

«Після цього обов’язково озвучте умову: "Розмовляємо фактами". Оціночним судженням — "ні", емоціям — "ні". Кожна група батьків обирає спікера, який озвучить проблеми, називаючи факти», — зауважує Наталія Гутарук.

Важливі рекомендації щодо комунікації під час батьківських зборів для вчителів:

  • Факти, а не емоції.
  • Соціальна дистанція — не означає відстороненість. У жодному разі не відсторонюйтеся від проблем, а шукайте нові формати взаємодії.
  • Якісний і позитивний зворотний зв’язок.
  • Пропонуйте алгоритм дій та кроків наперед і давайте людям час. Батькам потрібно обговорити й обдумати почуте на зборах, провести трохи часу з цією інформацією, порадитись, а вже після прийняти власне рішення.
  • Якщо є проблемні питання — не бійтеся їх, а одразу обговорюйте. Проте маєте бути суворим модератором обговорення.
  • По-хорошому провокуйте батьків на озвучення власних способів вирішення ситуацій і конкретних проблем.
  • Озвучуйте, що відповідальність за результат рівноцінно розподілений між усіма учасниками освітнього процесу.

У разі виникнення проблем у конкретного учня, то не слід виносити їх обговорення на загальні збори. Для цього існують індивідуальні зустрічі вчителя з батьками.

Мами й тата можуть дізнатись про індивідуальні досягнення дитини та успішність (і прогрес) із різних дисциплін, вектори навчального і творчого зростання. Варто обговорити і те, як комунікує дитина.

«Я наполягаю на тому, щоб батьки під час індивідуальних вражень заговорили першими та озвучили хвилювання, плани, побажання на майбутнє. А вчитель, в свою чергу, називатиме реальні факти про успішність, зони росту», — наголошує Наталія Гутарук.

Формат такого спілкування — найкраща можливість для батьків зрозуміти свою дитину краще. Вчитель може їм донести і хороші, й тривожні моменти, яких вони, можливо, вдома не бачать.

Окрім того, можна використовувати неформальне спілкування, на зразок: тренінги для батьків у школах, дні відкритих дверей тощо.

Що стосується загальних настановчих зборів, то їх можна проводити на початку шкільного року, — окремо для батьків початкової чи старшої школи або ж за паралелями класів. Обговорюються правила, цілі, відбувається сесія «Запитання-відповіді».

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1602

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
129836

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57761

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17623

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді