В якому регіоні найбільше порушень мовного закону в навчальних закладах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У якій області України найбільше порушують мовний закон у вишах

Мовні порушення в закладах освіти

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

Одещина очолила антирейтинг щодо недотримання використання державної мови у вишах України. Співробітники закладів вищої освіти у цьому регіоні часто використовують російську.

Таку інформацію зазначила представниця уповноваженого із захисту державної мови на півдні України Ярослава Вітко-Присяжнюк.

Зокрема, вона проінформувала, що вже були складені декілька адміністративних протоколів за такі порушення.

«Що парадоксально: усі ці викладачі, з якими я спілкувалась, чудово володіють українською мовою. Викладачі часто апелюють до того, що їх студенти запитували, або вони завжди так викладали. Здебільшого такі випадки фіксувались студентами на відео під час дистанційного навчання, до нас надсилали цілі лекції», — акцентувала представниця мовного омбудсмена.

Окрім того, Ярослава Вітко-Присяжнюк зауважила, що Одеса стабільно — у трійці лідерів щодо порушення мовного законодавства. Найчастіше ці звернення стосуються сфери обслуговування. А також — мови інтернет-ресурсів, реклами та інформації для загального ознайомлення тощо.

Нагадаємо, що 16 липня 2019 року набув чинності закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Згідно з яким, українська мова є обов'язковою для органів державної влади та публічних сфер.

Зокрема, для освітян на роботі використання української мови є обов'язковим.

Джерело Суспільне

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
183

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110572

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17753

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді