Результати PISA щодо креативного мислення школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вітчизняна система освіти не приділяє достатньої уваги оцінюванню креативності учнів

Оцінювання креативного мислення дітей

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

Українська освіта не має вимог системного рівня до оцінювання креативності учнів.

Таку інформацію зазначено в мінізвіті міжнародних експертів за підсумками PISA-2022, перекладений в Українському центрі оцінювання якості освіти й присвячений розвитку креативного мислення школярів.

За словами авторів звіту, системні програми навчання та оцінювання креативного мислення мають лише 24% країн-учасниць дослідження PISA.

«У 2022 році лише 24% юрисдикцій, які беруть участь у PISA, повідомили про запровадження в себе на системному рівні методичних рекомендацій щодо навчання креативного мислення (наприклад, щодо прогресу в навчанні та рубрик) або щодо оцінювання результатів його навчання. У 10% країн / економік такі рекомендації й вимоги щодо оцінювання / аналізу результатів навчання перебувають на стадії напрацювання», — зауважено у звіті.

Зокрема, у документі вміщено перелік проблем, які перешкоджають роботі над креативним мисленням учнів.

Чи зобов’язані керівники закладів освіти подавати декларацію

«Переобтяжена навчальна програма, недостатня увага до креативності під час оцінювання, неналежна профільна підготовка вчителів й обмежені ресурси — ось неповний перелік проблем, які стоять на заваді інтеграції креативного мислення в шкільну освіту, — акцентують укладачі звіту.

Щодо України, то вітчизняна система освіти має вимоги системного рівня щодо кваліфікації та підготовки вчителів стосовно розвитку креативності учнів, але не має їх щодо оцінювання креативності школярів.

«Якщо креативне мислення залишається поза оцінюванням академічних досягнень учнів, це негативно впливає на формування креативності. Таке трапляється, коли оцінювання зосереджене на відтворенні набутих знань і нівелює цінність оригінальної думки. Або коли для оцінювання обирають одні предмети, залишаючи поза увагою інші, не зважають на особливості творчої роботи, пов’язані з такими дисциплінами, як-от візуальне вираження та навчання мистецтва, тобто оцінювання зосереджується на одних предметах за рахунок інших (наприклад, тестування з математики, але не з образотворчого мистецтва)», — йдеться у документі.

Нагадаємо, у 2022 році Україна вдруге взяла участь у міжнародному дослідженні якості освіти PISA. Інноваційною галуззю в цьому циклі дослідження було саме креативне мислення учнів.

За матеріалами УЦОЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4223

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99036

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22522

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді