Результати PISA щодо креативного мислення школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вітчизняна система освіти не приділяє достатньої уваги оцінюванню креативності учнів

Оцінювання креативного мислення дітей

НАКАЗИ: кінець навчального року🖨

Українська освіта не має вимог системного рівня до оцінювання креативності учнів.

Таку інформацію зазначено в мінізвіті міжнародних експертів за підсумками PISA-2022, перекладений в Українському центрі оцінювання якості освіти й присвячений розвитку креативного мислення школярів.

За словами авторів звіту, системні програми навчання та оцінювання креативного мислення мають лише 24% країн-учасниць дослідження PISA.

«У 2022 році лише 24% юрисдикцій, які беруть участь у PISA, повідомили про запровадження в себе на системному рівні методичних рекомендацій щодо навчання креативного мислення (наприклад, щодо прогресу в навчанні та рубрик) або щодо оцінювання результатів його навчання. У 10% країн / економік такі рекомендації й вимоги щодо оцінювання / аналізу результатів навчання перебувають на стадії напрацювання», — зауважено у звіті.

Зокрема, у документі вміщено перелік проблем, які перешкоджають роботі над креативним мисленням учнів.

Чи зобов’язані керівники закладів освіти подавати декларацію

«Переобтяжена навчальна програма, недостатня увага до креативності під час оцінювання, неналежна профільна підготовка вчителів й обмежені ресурси — ось неповний перелік проблем, які стоять на заваді інтеграції креативного мислення в шкільну освіту, — акцентують укладачі звіту.

Щодо України, то вітчизняна система освіти має вимоги системного рівня щодо кваліфікації та підготовки вчителів стосовно розвитку креативності учнів, але не має їх щодо оцінювання креативності школярів.

«Якщо креативне мислення залишається поза оцінюванням академічних досягнень учнів, це негативно впливає на формування креативності. Таке трапляється, коли оцінювання зосереджене на відтворенні набутих знань і нівелює цінність оригінальної думки. Або коли для оцінювання обирають одні предмети, залишаючи поза увагою інші, не зважають на особливості творчої роботи, пов’язані з такими дисциплінами, як-от візуальне вираження та навчання мистецтва, тобто оцінювання зосереджується на одних предметах за рахунок інших (наприклад, тестування з математики, але не з образотворчого мистецтва)», — йдеться у документі.

Нагадаємо, у 2022 році Україна вдруге взяла участь у міжнародному дослідженні якості освіти PISA. Інноваційною галуззю в цьому циклі дослідження було саме креативне мислення учнів.

За матеріалами УЦОЯО

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168914

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді