Педагоги можуть вносити зміни до змісту навчальної програми

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учителі можуть самостійно змінювати зміст навчального предмета

Зміни у навчальних програмах предметів

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

Вчителі в Україні отримали право змінювати зміст навчального предмета. Загалом можуть модифікувати його на 20%.

Така інформація зазначена в інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання шкільних предметів, які нещодавно опублікувало Міністерство освіти і науки України.

Відповідно до рекомендацій, цього року вчителі можуть розробляти навчальну програму предмета або інтегрованого курсу на основі обраної модельної навчальної програми. Зокрема, можна вносити зміни у зміст навчального предмета чи інтегрованого курсу під час роботи над програмою.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Проте потрібно враховувати підготовленість класу, регіональні особливості, робочий навчальний план школи або необхідність своєчасного реагування на конкретні умови навчання.

Таким чином, вчителі можуть доповнювати зміст програми, включаючи регіональний компонент, або навпаки вилучати окремі питання, з метою уникнення надмірної деталізації змісту навчального матеріалу.

Окрім того, педагоги мають право розширювати, поглиблювати або ущільнювати зміст окремих тем програми, зважаючи на потреби учнів, матеріально-технічне забезпечення закладу освіти або запити батьків.

А також вчителі можуть доповнювати тематику практичних та творчих робіт.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168951

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71935

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8141

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35121

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді