Педагоги можуть вносити зміни до змісту навчальної програми

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учителі можуть самостійно змінювати зміст навчального предмета

Зміни у навчальних програмах предметів

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

Вчителі в Україні отримали право змінювати зміст навчального предмета. Загалом можуть модифікувати його на 20%.

Така інформація зазначена в інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання шкільних предметів, які нещодавно опублікувало Міністерство освіти і науки України.

Відповідно до рекомендацій, цього року вчителі можуть розробляти навчальну програму предмета або інтегрованого курсу на основі обраної модельної навчальної програми. Зокрема, можна вносити зміни у зміст навчального предмета чи інтегрованого курсу під час роботи над програмою.

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Проте потрібно враховувати підготовленість класу, регіональні особливості, робочий навчальний план школи або необхідність своєчасного реагування на конкретні умови навчання.

Таким чином, вчителі можуть доповнювати зміст програми, включаючи регіональний компонент, або навпаки вилучати окремі питання, з метою уникнення надмірної деталізації змісту навчального матеріалу.

Окрім того, педагоги мають право розширювати, поглиблювати або ущільнювати зміст окремих тем програми, зважаючи на потреби учнів, матеріально-технічне забезпечення закладу освіти або запити батьків.

А також вчителі можуть доповнювати тематику практичних та творчих робіт.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1694

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
311

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54230

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
773

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111089

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді