За яких умов можна ділити дітей в класі на групи?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН пояснили на яких уроках і за яких умов можливий поділ класу на групи

Розподіл дітей на групи

Як провести тарифікацію педагогів

У Міністерстві освіти і науки України роз’яснили, під час вивчення яких предметів і за яких умов класи можуть бути поділені на групи.

Відповідну інформацію зазначено в листі МОН про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів та інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023-2024 навчальному році.

Детальніше ознайомитися зі змістом листа можна в прикріпленому документі.

У відомстві зауважили, що поділ класів на групи при вивченні окремих предметів у школах здійснюють відповідно до додатку 2 Порядку, затвердженого наказом МОН від 20.02.2002 № 128.

Таким чином, учнів закладів освіти можна ділити на групи в наступних ситуаціях:

  • при вивченні української та іноземної мов (за умови наявності в класі понад 27 учнів);
  • під час вивчення у 5-6 класах інтегрованого мовно-літературного курсу: у такому випадку клас треба ділити на групи не менше ніж на чотирьох уроках на тиждень, що відповідає мінімальному та рекомендованому тижневому навантаженню для вивчення української мови;
  • при проведенні практичних занять із інформатики з використанням комп’ютерів (за умови не менше 8 учнів у групі);
  • при проведенні уроків із трудового навчання, технологій (окремо для хлопців і дівчат) за умови наявності в класі понад 27 учнів, але не менше 8 учнів у групі;
  • при проведенні уроків із фізичної культури в 10-11 класах (окремо для юнаків і дівчат) за умови наявності в класі понад 27 учнів, але не менше 8 учнів у групі.

За матерілами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5658

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77858

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4285

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82126

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді