Вчительок з Дніпра та Львівщини покарали за булінг і недотримання мовного законодавства

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Булінг і недотримання мовного законодавства: за що покарали вчительок на Львівщині й у Дніпрі

Адміністративні порушення в школі

Як поінформувати працівника про умови трудового договору

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь ухвалив рішення накласти адміністративний штраф на вчительку математики з Дніпра, яка під час онлайн-уроку користувалася російською мовою.

Також на Львівщині було визнано винною у вчиненні булінгу й оштрафовано на 850 грн вчительку англійської мови, яка вчинила конфлікт із учнем сьомого класу через футбольний м’яч. Після конфлікту освітянку звільнили з роботи. Учні й батьки заявляли, що вона систематично цькувала учнів й ображала військових ЗСУ.

Відповідну інформацію про штраф для вчительки математики зазначив Тарас Кремінь. 

За його словами, після проведення державного контролю було підтверджено факт порушення: учителька математики комунального закладу освіти в Дніпрі застосовувала недержавну мову, чим порушила мовне законодавство. Штраф становить 3 400 гривень, який вона вже сплатила.

«Сподіваюся, що цей випадок стане черговим нагадуванням громадянам України, які здійснюють професійні функції в різних сферах, зокрема освіті, торгівлі, транспорті, про те, що необхідно обов’язково дотримуватися мовного закону. Я, як Уповноважений із захисту державної мови, завжди стоятиму на боці мовних прав громадян України, які в умовах війни вимагають шанобливого ставлення до себе й до своїх мовних прав», — зауважив Тарас Кремінь.

Щодо ситуації з вчителькою англійської мови з Миколаєва Львівської області, то за даними правоохоронців вона систематично вчиняла булінг учнів 7-а класу, зокрема, мала факт фізичного насильства над семикласником (вона силою відбирала в учня м’яч, що зафіксовано на відео).

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Зокрема, під час судового засідання вчителька свою вину не визнала, не погодилася зі складеним щодо неї протоколом про вчинення булінгу. Освітянка заявила, що не цькувала учнів — 2 травня вона відбирала в учня м’яч, оскільки він з іншими дітьми бавився ним у коридорі школи. Учителька наголошувала, що «не застосовувала фізичної сили до дитини, однак, у певний момент втратила рівновагу та впала на дитину так, щоб не завдати їй шкоди».

Як розповів семикласник, із яким у вчительки виник конфлікт, 2 травня він з однокласниками грав у волейбол. Вони не почули вчасно дзвінок, тож спізнилися на урок, але вчителька не дозволила зайти до класу. 

«Цілий урок вони простояли на коридорі. Після закінчення уроку хтось із учнів мав м’яч, який вони почали перекидати між собою. Вчителька хотіла забрати м’яч, накинулася на нього, хотіла копнути, тоді вона почала бити його по руках», — процитовано слова учня.

Окрім того, свідки (учениця й матір одного з учнів) повідомили, що вчителька ображає військових. Зокрема школярка розповіла, що чула від підсудної образи на адресу ЗСУ: «вчителька казала, що воїни на фронті такі ж тупі, як і учні класу, та ніколи не переможуть».

Відповідно до протоколу комісії, дії вчителя визнали непедагогічними. Відомо, що після конфлікту з учнем Ганна Кобрин подала заяву на звільнення за власним бажанням. Директор школи зазначив, що раніше він отримував усні скарги від учнів і їх батьків щодо непедагогічної поведінки цієї вчительки. На постанову про штраф у 850 гривень ще подадуть апеляцію.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
218

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54142

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
705

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110919

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді