Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад
За дорученням Верховної Ради України Кабінет Міністрів взяв у роботу Національну програму подолання освітніх втрат і розривів.
Таку інформацію повідомив народний депутат, заступник голови освітнього комітету Верховної Ради Сергій Колебошин під час подкасту Освітнього центру Верховної Ради України.
Як він відзначив, ухвалення такого магістрального документу не лише забезпечить заклади середньої освіти інструкціями й інструментами для роботи з освітніми втратами й розривами, але й визначить фінансування на ці заходи.
Окрім того народний депутат зауважив, що чекати на програму непродуктивно: кожен директор, учитель, управлінець на місцях уже зараз знає, що пропустили учні, які слабкі місця є в їхній підготовці за останні роки.
За словами Сергія Колебошина, Український центр оцінювання якості освіти наразі напрацьовує діагностичний інструментарій для визначення освітніх втрат.
Заклад отримав гуманітарну допомогу— маєте провести її облік. Підказки експерта допоможуть без помилок оприбуткувати та списати отримані ноутбуки, парти та стільці, господарські товари тощо.
Зокрема, спікер наголосив, що варто розрізняти освітні розриви (різницю в знаннях учнів-однолітків, зумовлену об’єктивними обставинами) й освітні втрати (різницю між тим, що учні мають знати — і тим, що реально знають).
Таким чином, до чинників освітніх розривів належать:
- різниця між можливостями в сільській і міській місцевості;
- різниця між дітьми із соціально благополучних і неблагополучних сімей, зокрема у фінансовому аспекті;
- обставини, у яких перебувають діти ВПО;
- перебування дітей на тимчасово окупованих територіях;
- перебування дітей у зоні бойових дій;
- різниця в якості навчального процесу офлайн і онлайн на підконтрольних Україні територіях тощо.
Також народний депутат акцентував, що участь України в дослідженнях PISA виявила також, що у сфері математичної грамотності в державі є освітній розрив між хлопцями й дівчатами.