Кабмін працює над розробленням Національної програми подолання освітніх втрат

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Депутат ВР розповів про процес розроблення Національної програми подолання освітніх втрат і розривів

Програма подолання освітніх втрат

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨

За дорученням Верховної Ради України Кабінет Міністрів взяв у роботу Національну програму подолання освітніх втрат і розривів.

Таку інформацію повідомив народний депутат, заступник голови освітнього комітету Верховної Ради Сергій Колебошин під час подкасту Освітнього центру Верховної Ради України. 

Як він відзначив, ухвалення такого магістрального документу не лише забезпечить заклади середньої освіти інструкціями й інструментами для роботи з освітніми втратами й розривами, але й визначить фінансування на ці заходи.

Окрім того народний депутат зауважив, що чекати на програму непродуктивно: кожен директор, учитель, управлінець на місцях уже зараз знає, що пропустили учні, які слабкі місця є в їхній підготовці за останні роки.

За словами Сергія Колебошина, Український центр оцінювання якості освіти наразі напрацьовує діагностичний інструментарій для визначення освітніх втрат.

Зокрема, спікер наголосив, що варто розрізняти освітні розриви (різницю в знаннях учнів-однолітків, зумовлену об’єктивними обставинами) й освітні втрати (різницю між тим, що учні мають знати — і тим, що реально знають).

Таким чином, до чинників освітніх розривів належать:

  • різниця між можливостями в сільській і міській місцевості;
  • різниця між дітьми із соціально благополучних і неблагополучних сімей, зокрема у фінансовому аспекті;
  • обставини, у яких перебувають діти ВПО;
  • перебування дітей на тимчасово окупованих територіях;
  • перебування дітей у зоні бойових дій;
  • різниця в якості навчального процесу офлайн і онлайн на підконтрольних Україні територіях тощо.

Також народний депутат акцентував, що участь України в дослідженнях PISA виявила також, що у сфері математичної грамотності в державі є освітній розрив між хлопцями й дівчатами.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
275

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54197

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
750

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111038

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді