Як відбуватиметься зарахування дітей до шкіл після повернення в Україну

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Міносвіти опублікували рекомендації щодо зарахування дітей до шкіл після повернення в Україну/2023

Зарахування дітей до закладів освітиЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Наразі багато учнів вимушено покинули свої домівки в Україні та мають навчатися в інших країнах або дистанційно. 

Саме тому у Міністерстві освіти і науки підготували перелік необхідних рекомендацій для батьків, освітян та ВПО, щоб спростити процес підготовки до зарахування дітей до закладу освіти після повернення в Україну. 

Відповідні рекомендації розроблені згідно з Наказом МОН № 563 «Про затвердження методичних рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні». 

Основні моменти зарахування дитини та необхідні документи:

  1. Зарахування учня в українську школу здійснюється на підставі заяви одного з батьків (опікунів, законних представників) особисто, електронною поштою чи будь-яким доступним способом.
  2. Дитину можуть зарахувати в ту школу, де вона навчалася до вимушеного переміщення, або в будь-яку іншу на вибір батьків або інших законних представників. Зважайте на те, що дитину можуть зарахувати лише в один заклад освіти на території України.
  3. У разі зарахування в українську школу рекомендуємо враховувати всі дані про успішність із закордонних шкіл.
  4. Необхідно мати довідку зі школи, в якій навчалася дитина за кордоном. Довідка має містити дані про період навчання, перелік предметів, результати оцінювання, систему оцінювання та особисті дані учня. У такому разі оцінювання за предметами, що збігаються з українською програмою, будуть переведені в 12-бальну шкалу та враховані.
  5. Якщо довідка відсутня, дитина має право скласти оцінювання до початку навчального року. Форму оцінювання визначає навчальний заклад.
  6. У разі проходження дитиною річного оцінювання за предметами, яких немає в закордонних школах (чи всіх за програмою класу), її зараховують до наступного класу (в ту ж школу, де і навчалась, чи будь-яку іншу в Україні). Якщо дитина не проходить оцінювання чи складає його неуспішно, її зараховують до того ж класу.
  7. Інтегровані предмети, наприклад, science, зараховують з урахуванням тем, які вивчала дитина (вони вказані в інформаційній довідці). Якщо така інформація відсутня, дитина може скласти оцінювання з відповідних предметів, наприклад, фізики та хімії окремо.
  8. Школа не може відмовити в зарахуванні дитини. Пропущені предмети можна скласти додатково та продовжити навчання в Україні.

Щодо оцінювання таких учнів, то семестрове та річне оцінювання 5-8 та 10 класів може здійснюватися, як за 12-бальною шкалою, так і за 2-бальною (склав/не склав) у таких випадках:

  • відсутності з об’єктивних умов задокументованих результатів оцінювання;
  • пропуску більше ніж 50% уроків із предмета;
  • у разі поєднання навчання в закордонній школі та школі України з будь-яких форм навчань;
  • під час оцінювання предметів варіативної складової.
  • Детальніше про оцінювання дітей, що перебувають за кордоном можна знайти за посиланням

Свідоцтво про отримання освіти видається дітям, які перебувають за кордоном та навчаються в українських школах онлайн.

Якщо дитина завершила очне навчання в навчальному закладі за кордоном, відповідні документи про отримання освіти визнаються в Україні.

Однак, результати закордонних тестувань для вступу у заклади вищої освіти не є документами, що підтверджують здобутий рівень освіти.

Окрім того, учні, які понад пів року не мали змоги навчатися за будь-якою з форм навчання, зараховують до школи (в ту, де і навчались, чи будь-яку іншу по Україні) за заявою одного з батьків (опікунів чи законних представників). Є два варіанти розподілення за класом:

  • заклад розробляє індивідуальну програму, проводить заняття та оцінювання знань для переведення в наступний клас.
  • за заявою батьків учень може залишитися в тому ж класі.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
192

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110586

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11636

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17760

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді