Чверть учнів майже нічого не знають про глобальні проблеми людства — дослідження PISA

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Програма міжнародного оцінювання учнів PISA провела дослідження щодо обізнаності українських 15-річних підлітків із глобальними проблемами людства.

Чверть учнів майже нічого не знають про глобальні проблеми людства — дослідження PISA

Як скласти річний план закладу освіти: ДОСВІД КОЛЕГ

Дослідження проводили ще у 2018 році за допомогою опитування 15-річних учнів шкіл. Темою опитування були глобальні проблеми людства:

  • Зміни клімату та глобальне потепління;
  • Проблеми здоров’я людей, насамперед загроза епідемій;
  • Міграційні проблеми;
  • Голод та недоїдання в різних країнах світу;
  • Причини бідності;
  • Рівність чоловіків та жінок у різних країнах;
  • Міжнародні конфлікти.

Інтегрований урок української літератури та історії

    В учнів запитували про обізнаність у цих проблемах, складність розв’язання та їхнє місце у шкільній програмі.

    За результатами дослідження:

    • понад 20% підлітків вважають себе добре обізнаними в усіх глобальних проблемах і можуть їх пояснити. Майже половина учнів хоча б дещо знають про проблеми, а чверть опитаних не знають про глобальні проблеми майже нічого.
    • найліпше учні обізнані в причинах бідності та проблемах здоров’я. Водночас, 30% учнів погано знають про проблеми голоду та міжнародних конфліктів.
    • школярі обізнані в глобальних проблемах гірше, ніж у середньому у розвинених країнах. Проте вони ліпше розуміються на цьому, ніж середньостатистичний школяр із Білорусі чи Словаччини.
    • підлітки з вищим соціально-економічним статусом та учні ліцеїв, гімназій та спецшкіл ліпше обізнані в глобальних проблемах та мають вищу готовність до їх розв’язання. Аналогічно, обізнаними та готовими до глобальних викликів є діти, котрі читають книги просто для свого задоволення.
    • дівчата значно краще за хлопців обізнані в проблемах, але не перевершують їх у своїй впевненості, що впораються з глобальними завданнями.
      додаток

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

      Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
      258

      Педагогічна рада школи: функції та планування

      Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
      54175

      Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

      Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
      737

      Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

      Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
      110987

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді