Чверть учнів майже нічого не знають про глобальні проблеми людства — дослідження PISA

Програма міжнародного оцінювання учнів PISA провела дослідження щодо обізнаності українських 15-річних підлітків із глобальними проблемами людства.

Чверть учнів майже нічого не знають про глобальні проблеми людства — дослідження PISA

Як скласти річний план закладу освіти: ДОСВІД КОЛЕГ

Дослідження проводили ще у 2018 році за допомогою опитування 15-річних учнів шкіл. Темою опитування були глобальні проблеми людства:

  • Зміни клімату та глобальне потепління;
  • Проблеми здоров’я людей, насамперед загроза епідемій;
  • Міграційні проблеми;
  • Голод та недоїдання в різних країнах світу;
  • Причини бідності;
  • Рівність чоловіків та жінок у різних країнах;
  • Міжнародні конфлікти.

Інтегрований урок української літератури та історії

    В учнів запитували про обізнаність у цих проблемах, складність розв’язання та їхнє місце у шкільній програмі.

    За результатами дослідження:

    • понад 20% підлітків вважають себе добре обізнаними в усіх глобальних проблемах і можуть їх пояснити. Майже половина учнів хоча б дещо знають про проблеми, а чверть опитаних не знають про глобальні проблеми майже нічого.
    • найліпше учні обізнані в причинах бідності та проблемах здоров’я. Водночас, 30% учнів погано знають про проблеми голоду та міжнародних конфліктів.
    • школярі обізнані в глобальних проблемах гірше, ніж у середньому у розвинених країнах. Проте вони ліпше розуміються на цьому, ніж середньостатистичний школяр із Білорусі чи Словаччини.
    • підлітки з вищим соціально-економічним статусом та учні ліцеїв, гімназій та спецшкіл ліпше обізнані в глобальних проблемах та мають вищу готовність до їх розв’язання. Аналогічно, обізнаними та готовими до глобальних викликів є діти, котрі читають книги просто для свого задоволення.
    • дівчата значно краще за хлопців обізнані в проблемах, але не перевершують їх у своїй впевненості, що впораються з глобальними завданнями.

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

      «Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
      12182

      Сертифікація вчителів: що варто знати у 2024 році

      У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів. А токож, коли буде проходити кожен етап сертифікації.
      72613

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді