Державна служба якості освіти розпочне пілотування інституційних аудитів у закладах дошкільної, позашкільної та професійної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

20 травня 2021 року відбулося засідання колегії Державної служби якості освіти України, на якому підсумовано результати першого півріччя діяльності та схвалено стратегічно важливі рішення на найближчі місяці

Інституційний аудит

«Служба ініціює прийняття нормативно-правових актів, що дасть змогу розпочати пілотування інституційних аудитів у закладах дошкільної, позашкільної та професійної освіти. Оцінювання управлінських та освітніх процесів у школах вже дає позитивні результати. На їх основі втілюються нові підходи до підвищення якості освіти, зокрема й технічне забезпечення, яке дасть змогу автоматизувати більшість процесів збирання, оброблення та аналізу даних про організацію освітнього процесу в школах», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.

Відпустка вчителю, в якого закінчується строковий договір: чи надавати

У цьому півріччі проведено майже сто інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти та виокремлено такі тенденції:

  • школи дедалі більше уваги приділяють безпеці та комфорту дітей, розуміючи важливість освітнього простору для забезпечення якості освіти;
  • вчителі адаптують навчальні програми до особливостей кожного конкретного класу, здебільшого застосовують види робіт, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями, будують свою роботу на принципах педагогіки партнерства;
  • цифрові інструменти стають невід’ємною складовою організації якісного освітнього процесу.

У ході підготовки до проведення третього етапу сертифікації педагогічних працівників Службою оновлено методику вивчення практичного досвіду роботи вчителів, яку схвалено колегією. Документ містить докладний опис проведення дистанційного спостереження, щоб максимально об’єктивно оцінити діяльність педагогічного працівника за десятьма професійними компетентностями.

Також колегія Служби розглянула і схвалила низку заходів, спрямованих на імплементацію положень статті 44 Закону України «Про освіту» щодо акредитації освітньо-професійних програм у сфері фахової передвищої освіти.

В межах реалізації державно-громадського партнерства підписано три меморандуми про співпрацю між Службою та Міжнародною асоціацією позашкільної освіти, Спілкою освітян України, Видавничою групою «Шкільний світ».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
155

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11620

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді