Рік дистанційного навчання у школах: досвід України та Чехії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

20 квітня 2021 року відбувся міжнародний онлайн-семінар «Дистанційне навчання у школах: досвід Чеської Республіки», організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки

Рік дистанційного навчання у школах: досвід України та Чехії

Організація дистанційного навчання: як поліпшити

«Протягом року роботи в умовах карантинних обмежень діяльність українських шкіл зазнала кардинальних змін. У свою чергу Служба максимально сфокусувалася на тих завданнях, які сприятимуть забезпеченню якості освіти. Одне з них — українсько-чеський проєкт упровадження інформаційної системи для оцінювання шкіл та автоматичного збору даних про їх діяльність, щоб мати змогу охоплювати більшу кількість закладів освіти інституційними аудитами та надавати дієві рекомендації директорам, засновникам та Уряду», — зазначив Олександр ЯКИМЕНКО, перший заступник Голови Державної служби якості освіти України.

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, розповів про підходи, зміни та досвід чеських шкіл від початку пандемії COVID-19. Протягом року система освіти Чехії пристосувалася до умов дистанційного навчання — наразі 98% чеських шкіл проводять уроки онлайн. Близько 70% учителів забезпечені шкільною цифровою технікою для реалізації синхронного онлайн-навчання з дому. Для проведення уроків чеські вчителі використовують здебільшого комунікаційні платформи «Майкрософт Тімз» (53%) та «Гугл Міт» (39%), а найменше — «Зум» (3%).

Чеські колеги презентували методичні рекомендації щодо повторного початку денного навчання та звикання учнів у школі. Цей документ призначений допомогти педагогічним колективам підготувати правила й план для адаптаційного періоду та освітнього процесу на початок 2021/2022 навчального року.

Захід відбувся в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
185

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110577

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17754

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді