У Міносвіти пропонують розширити вивчення англійської мови у ВНЗ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН розробили проєкт рекомендацій щодо забезпечення якісного вивчення англійської

Вивчення англійської мови у вишах

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

У Міністерстві освіти та науки розробили проєкт рекомендацій щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови в українських закладах вищої освіти.

Відповідний документ містить рекомендації з розвитку англійської мови в університетах. Запропоновано наступні методи: забезпечення якісного викладання фахових дисциплін англійською мовою, викладання англійської мови за професійним спрямуванням та англійської мови для академічних цілей.

В освітньому відомстві наголошують, що у процесі реалізації рекомендацій важливо враховувати кращі практики вітчизняних закладів вищої освіти щодо вивчення, викладання та використання англійської мови.

Серед рекомендацій для вищих навчальних закладів, визначення готовності студентів першого курсу до вивчення англійської мови за професійним спрямуванням на рівні, який відповідає вітчизняним освітнім стандартам.

Окрім того, варто визначати готовність студентів першого курсу до вивчення англійської за професійним спрямуванням на рівні В1+ (і вище) і, відповідно, запроваджувати інтенсивні компенсаційні курси кафедрами іноземних мов.

Також кафедрам іноземних мов радять визначити пороговий бал сертифікату ЗНО (НМТ), який є достатнім для того, щоб студент першого курсу продовжував вивчення англійської мови на рівні В1+ (і вище). Можна орієнтуватися на бал, який відповідає шкільній оцінці 8 і вище.

Зокрема, у рекомендаціях зазначено викладання англійської мови за професійним спрямуванням та англійської для академічних цілей у групах із різним рівнем володіння англійською мовою.

Щодо курсів з англійської мови, то рекомендується використовувати автентичні й вітчизняні підручники, друковані, аудіо й відео матеріали з автентичних джерел (ЗМІ, освітніх порталів, сайтів компаній певної галузі тощо).

Окрім того, можна використовувати електронні платформи та інші інструменти дистанційного навчання для реалізації моделі змішаного навчання (blended learning), створювати дистанційні курси інтенсивного вивчення англійської мови для викладачів і студентів, які потребують підвищення рівня володіння англійською мовою тощо.

Свої пропозиції та зауваження до запропонованого проєкту можна надіслати до 14 квітня  за адресою [email protected].

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті МОН.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168945

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71933

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8140

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35119

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді