Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації
Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроєкт про реформу дошкільної освіти.
Як повідомив ініціатор законопроєкту, голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Володимир Воронов, відповідний законопроєкт має докорінно змінити підходи та систему здобуття дошкільної освіти в країні.
Насамперед така реформа дошкільної освіти передбачає розв’язання проблеми наповненості груп у дитсадках.
Зокрема, серед напрямів діяльності цієї реформи створення центрів педагогічної та психологічної підтримки та допомоги батькам. Це допоможе батькам отримати інформацію про освітні програми, навчально-методичне та інформаційне забезпечення.
Також у законопроєкті запропоновано забезпечення справедливої черговості зарахування дітей до комунальних закладів освіти через чітке визначення території обслуговування.
Окрім того, передбачені й зміни умов роботи педагогічних працівників. Таким чином, вони отримають адекватний обсяг педагогічного навантаження, щорічну оплачувану відпустку 56 днів та можливість вільно обирати освітні програми та форми роботи.
Законопроєкт передбачає функціонування різних форм дошкільної освіти: дистанційної, педагогічного патронажу (педагоги навчають дітей у домашніх умовах) та мережевої, коли дитина навчається у різних дитсадочках одночасно.
Відповідно до змісту документа, зміни стосуватимуться також і форми дитячих садочків. Після ухвалення закону в Україні зможуть офіційно працювати сімейні (свої діти та малеча друзів чи сусідів), мобільні (для дітей з віддалених населених пунктів), «школа супергероїв» (для дітей на стаціонарному лікуванні) та центри педагогічного партнерства для дітей, які від народження знаходяться разом з батьками.