Відповідно до законопроєкту, дитсадок стане ближчим та достіпнішим для дітей.
Планують розробити чітку та справедливу черговість зарахування дітей до закладів дошкільної освіти.
Законопроєкт також передбачає:
-
створення дитсадками безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;
-
сприяння у забезпеченні садочків засобами цивільного захисту, зокрема укриттями;
-
залучення асистента для дітей з особливими освітніми потребами;
-
осучаснення підходів до організації харчування та медобслуговування.
Уряд вніс зміни у Положення про заклад дошкільної освіти. Документ доповнили новим розділом «Зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану».
Крім того, серед змін організація 7 форм дитсадків:
-
ясла (для дітей від 3 місяців до 3 років);
-
дитсадок (звичайний садок від 3 років);
-
спеціальний (для дітей з особливими потребами);
-
мобільний (пересувний, для дітей із віддалених населених пунктів);
-
сімейний (свої діти + діти друзів/сусідів);
-
центр педагогічного партнерства (діти від народження разом із батьками);
-
центр розвитку дитини.
Підготовка до навчального року охоплює величезну кількість питань. Одне з основних — вибір освітньої програми, яка відповідатиме викликам сучасності, дасть змогу забезпечити гармонійний розвиток дошкільників та ще й, бажано, залучити до взаємодії батьків. Чи є така? Так, усім цим вимогам відповідає програма «Впевнений старт». Детальніше — у статті
КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
Основні положення статті 16-1 Закону про загальну середню освіту: термінологія, організація інклюзивних класів, надання корекційно-розвиткових послуг та ін.
У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків