Що відбулося в сфері освіти за рік карантину та плани на майбутнє

Рік карантину — виклик, який став кроком на шляху до діджиталізації шкільної освіти

Що відбулося в сфері освіти за рік карантину та плани на майбутнє

Чому не потрібно боятися сертифікації
12 березня рівно рік з початку карантину на території України у зв’язку з поширенням COVID-19. Для системи освіти це стало шоковою терапією, що вивела її на новий якісний рівень.
«Хочу подякувати всім освітянам, здобувачам освіти та їхнім батькам за те, що гідно подолали й долаємо зараз усі виклики, які перед нами ставить пандемія. Дякую за оперативну адаптацію до абсолютно нових, можна сказати, екстремальних умов під час освітнього процесу. Мені приємно констатувати факт того, що незважаючи на різні фейки в соціальних мережах та ЗМІ, ми все ж таки змогли достойно напрацювати алгоритм роботи під час дистанційного навчання. Спільно з керівниками ОДА, директорами обласних управлінь (департаментів) освіти і науки, з учителями, батьками і здобувачами освіти ми впоралися з викликом, який насправді став для нас наступним кроком на шляху до діджиталізації освіти в Україні — і зупинятися в цьому напрямі не збираємося», — звернувся Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Очільник Міністерства освіти зазначив, що навчання в очному режимі, безумовно, набагато краще та ефективніше. Проте виклики, створені умовами карантину надають поштовх для створення нових якісних платформ і проєктів для дистанційного навчання. Вірус не відступає, і знову в низці областей запроваджують посилені карантинні заходи — школи переходять в онлайн-режим.
Які зміни відбулися та які подальші плани?
  • 3 квітня 2020 року Мінцифри запустило національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта». Уроки були доступні у форматі серіалів.
  • 6 квітня стартувала телешкола. На Youtube-каналі МОН та 15 українських телеканалах протягом 10 тижнів йшли трансляції уроків з 11 предметів для 5-11 класів.
  • Влітку минулого року розпочалося обговорення Національної стратегії розвитку широкосмугового доступу до інтернету. До 2023 року до інтернету мають бути підключені 95% об’єктів соціальної інфраструктури, серед яких — заклади освіти.
  • 5 жовтня в тестовому режимі була запущена державна система шкільних е-щоденників та е-журналів. Наприкінці грудня безкоштовна платформа запрацювала на повну силу.
  • 11 грудня запрацювала Всеукраїнська школа онлайн — безкоштовна національна платформа для дистанційного і змішаного навчання для учнів і вчителів 5-11 класів. Ініціаторами проєкту стали МОН, Мінцифри та УІРО. Виконавець — ГС «Освіторія». У момент запуску на платформі було завантажено 800 уроків з 18 предметів: відеолекції, конспекти та завдання. Мобільний інтернет для доступу на платформу — безкоштовний.
  • 29 грудня затверджено новий профстандарт для вчителів. Серед переліку обов’язкових компетенцій: інформаційно-цифрова, інноваційна, емоційно-етична, інклюзивна.
  • У лютому 2021 року розпочалися зйомки нового контенту для ВШО. В розробці взяли участь 85 вчителів з усієї країни, команда із 43 методистів та 6 літредакторів. У планах: 1000 нових уроків — до кінця квітня та вся шкільна програма — до кінця літа.
  • Триває розроблення мобільного застосунку ВШО для iOS та Android і кабінету для вчителя на сайті. Навесні 2021 року Всеукраїнська школа онлайн стане єдиною онлайн-платформою для шкільного навчання, де можна буде створювати контент, збиратися у віртуальні класи, виставляти та коригувати бали, відстежувати прогрес і звітуватися. Наразі платформою користуються майже 140 тисяч учнів, вчителів та батьків.

    Варто нагадати, що нещодавно уряд затвердив Положення про запуск Єдиного державного порталу цифрової освіти «Дія. Цифрова освіта», до складу якого входитиме онлайн-платформа «Всеукраїнська школа онлайн».

    Вебінар ВМДЗ

    Статті за темою

    Усі статті за темою

    Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

    Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
    91610

    Навчання дітей вдома: поради від психологині Світлани Ройз

    Дистанційне навчання поєднано з навчанням офлайн. Більшість учнів уже звикли, але у декого такий режим й досі викликає труднощі. Як заспокоїти дітей і допомогти їм не закинути вдома навчання. Особливості навчання вдома залежно від віку та психологічного типу дітей
    8351

    10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

    Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
    5064

    Інноваційні технології: як розвивати творчі здібності учнів

    Виховати школярів із високим творчим потенціалом — завдання педагога. В майбутньому такі школярі здатні приймати рішення, генерувати нові ідеї, знаходити вихід в мінливих, не завжди комфортних обставинах. Дізнайтеся, як за допомогою інноваційних технологій, виховувати в учнів творчі здібності
    9342

    Гарячі запитання

    Усі питання і відповіді