Навчання має бути безпечним, доступним, якісним та безбар'єрним

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

15 лютого 2023 року відбулося засідання Ради безбар’єрності а участю першої леді України Олени Зеленської та під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля

Навчання має бути безпечним, доступним, якісним та безбар'єрним

Як створити недискримінаційне середовище

Під час заходу розглянули проєкт Плану заходів на 2023–2024 роки.

«Ще довоєнні проєкти з безбар’єрності набули болючої актуальності. Думаю, всі ми відчули це на собі. Найперше ми відчули фізичні бар’єри війни. Бо кожен із нас особисто стикався за цей рік з евакуацією, із потребою швидко дістатися сховища. Крім цього, всі ми відчуваємо безліч невидимих бар’єрів. Це може бути брак інформації, відсутність можливості працювати чи вчитися, економічна невпевненість. Отже, безбар’єрність багатогранна, як і самі бар’єри. І це точно не формальність, не данина моді, не «бонус». Це щось значно більше, ніж поодинокий пандус на під’їзді. Це питання якості життя та навіть виживання», – зауважила Олена Зеленська.

Відповідно до проєкту Плану заходів на 2023–2024 роки, заплановано 472 різноманітних заходи з безбар’єрності, до виконання яких залучено 20 міністерств. Профільні міністерства реалізовуватимуть вісім флагманських проєктів.

⇒ Як убезпечити заклад освіти при роботі з використанням генераторів

«Ми змінили підходи до організації інклюзивного навчання в дитячих садках та школах. Також прийнято нові положення про спеціальні заклади освіти, які забезпечують взаємодію між ними та тими закладами, що мають інклюзивні класи чи групи. Активно працюємо з донорами та партнерами, аби на кінець 2023 року громади отримали не менше 500 шкільних автобусів; учні 5-х та 6-х класів одержали підручники, зокрема шрифтом Брайля та мовами національних меншин; збудувати укриття у понад 120 опорних закладах загальної середньої освіти», – додав Сергій Шкарлет.

На думку міністра освіти, навчання повинно бути безпечним, доступним, якісним та безбар’єрним.

Крім того, МОН на постійній основі здійснює моніторинг та впровадження міжнародного досвіду щодо організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.

МОН запланувало заходи щодо розвитку освітньої безбар’єрності, які будуть визначені у плані заходів на 2023-2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року:

  • провести ремонти частин будівель у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької, Львівської, Рівненської, Чернівецької областей;
  • облаштувати в закладах освіти захисні споруди цивільного захисту (укриття);
  • забезпечити подальший розвиток платформи «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • затвердити Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на період 2023-2030 року, що нині активно розробляється;
  • розширити мережу освітніх центрів Державної установи «Школа супергероїв» у всіх обласних дитячих лікарнях.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282523

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
80

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110468

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді