Чи правомірно зменшувати оплату вчителя через скорочення уроків?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Чи законним є обмеження виплат учителя через скорочення тривалості навчального процесу

Правомірність оплати вчителя

Як провести тарифікацію педагогів

Після російських ракетних атак у деяких областях застосовуються екстрені відключення електроенергії, через що у закладах освіти скорочують тривалість уроків.

Зокрема, педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, які складають тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки (класне керівництво; перевірка зошитів; завідування навчальними кабінетами).

Проте зауважимо, що посадові обов’язки педагогічних працівників не обмежуються лише виконанням педагогічної роботи, а включають й іншу педагогічну діяльність, передбачену посадовими обов’язками, а саме: 

  • підготовчу, 
  • виховну, 
  • методичну, 
  • організаційно-педагогічну,
  • іншу роботу. 

І така робота також потребує витрат робочого часу. Деякі з них оплачуються (наприклад, класне керівництво, перевірка зошитів), але без урахування часу, витраченого на їхнє виконання.

Згідно зі статтею 51 Кодексу законів про працю України працівник повинен виконувати трудові обов’язки й отримувати оплату праці в розмірі повної тарифної ставки. Тому скорочення тривалості уроку не є підставою для зменшення норми часу, що передбачається на вивчення предмету і не є підставою для зменшення норми часу для оплати.

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

Окрім того, відповідно до рекомендацій МОН, керівники закладів освіти мають право зменшувати розміри лише тих доплат і надбавок, які встановлені нормативними актами у граничних розмірах або мають необов’язковий характер (за складність, напруженість, виконання особливо важливої роботи, престижність праці тощо) і розмір яких залежить від наявного фонду заробітної плати, затвердженого у кошторисі.

Тому керівник школи може лише зменшити розміри надбавок, які встановлені нормативними актами у граничних розмірах або мають необов’язковий характер.

Важливо, що освітня субвенція розраховується на кількість учнів, бо саме їм надається освітня послуга, тому важливо засновнику закладу освіти розглянути шляхи до оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти з метою більш ефективного використання коштів субвенції. Можливим шляхом економії є контроль навантаження на педагогічних працівників, усунення необґрунтованих суміщень та інші заходи з оптимізації забезпечення персоналом.

Зауважимо, якщо в період канікул педагогічні працівники (як основні працівники, так і сумісники) залучаються до роботи, то вони отримують зарплату, встановлену при тарифікації.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110342

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11591

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17685

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді