Чи правомірно зменшувати оплату вчителя через скорочення уроків?

Чи законним є обмеження виплат учителя через скорочення тривалості навчального процесу

Правомірність оплати вчителя

Як провести тарифікацію педагогів

Після російських ракетних атак у деяких областях застосовуються екстрені відключення електроенергії, через що у закладах освіти скорочують тривалість уроків.

Зокрема, педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, які складають тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки (класне керівництво; перевірка зошитів; завідування навчальними кабінетами).

Проте зауважимо, що посадові обов’язки педагогічних працівників не обмежуються лише виконанням педагогічної роботи, а включають й іншу педагогічну діяльність, передбачену посадовими обов’язками, а саме: 

  • підготовчу, 
  • виховну, 
  • методичну, 
  • організаційно-педагогічну,
  • іншу роботу. 

І така робота також потребує витрат робочого часу. Деякі з них оплачуються (наприклад, класне керівництво, перевірка зошитів), але без урахування часу, витраченого на їхнє виконання.

Згідно зі статтею 51 Кодексу законів про працю України працівник повинен виконувати трудові обов’язки й отримувати оплату праці в розмірі повної тарифної ставки. Тому скорочення тривалості уроку не є підставою для зменшення норми часу, що передбачається на вивчення предмету і не є підставою для зменшення норми часу для оплати.

Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

Окрім того, відповідно до рекомендацій МОН, керівники закладів освіти мають право зменшувати розміри лише тих доплат і надбавок, які встановлені нормативними актами у граничних розмірах або мають необов’язковий характер (за складність, напруженість, виконання особливо важливої роботи, престижність праці тощо) і розмір яких залежить від наявного фонду заробітної плати, затвердженого у кошторисі.

Тому керівник школи може лише зменшити розміри надбавок, які встановлені нормативними актами у граничних розмірах або мають необов’язковий характер.

Важливо, що освітня субвенція розраховується на кількість учнів, бо саме їм надається освітня послуга, тому важливо засновнику закладу освіти розглянути шляхи до оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти з метою більш ефективного використання коштів субвенції. Можливим шляхом економії є контроль навантаження на педагогічних працівників, усунення необґрунтованих суміщень та інші заходи з оптимізації забезпечення персоналом.

Зауважимо, якщо в період канікул педагогічні працівники (як основні працівники, так і сумісники) залучаються до роботи, то вони отримують зарплату, встановлену при тарифікації.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4946

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10370

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді