У Профспілці роз’яснили щодо змін у роботі за сумісництвом

Відповідно до нових правил освітяни не зможуть поєднувати види діяльності в робочий час

Робота вчителя за сумісництвом

Як провести тарифікацію педагогів

Юридичний відділ ЦК Профспілки працівників освіти та науки України узагальнив основні зміни в трудовому законодавстві з 1 січня 2023 року.

Детальніше ознайомитися зі змінами та їх аналізом можна за посиланням

Серед основних аспектів нововведень:

  • нові соціальні гарантії з 1 січня 2023 року: мінімальна заробітна плата складатиме у місячному розмірі — 6 700 грн; прожитковий мінімум — 2 589 грн (загальний        );
  • новий порядок організації військового обліку;
  • єдина державна система цивільного захисту (зокрема, продовжено на всій території України карантин до 30 квітня 2023 року);
  • вимоги щодо діяльності пунктів незламності;
  • зміна Порядку обчислення середньої зарплати;
  • відпустки військовослужбовцям під час дії воєнного стану;
  • порушення прав у сфері праці (мобінг);
  • робота за сумісництвом.

У Профспілці детальніше зазначили щодо роботи за сумісництвом наступне:

  1. Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2022 року № 1306 скасована постанова від 03.04.1993 № 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій», а розпорядженням № 1047-р цього ж дня скасований наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28 червня 1993 року № 43 «Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій».
  2. Визначено, що при укладенні трудового договору про сумісництво необхідно враховувати норму статті 102-1 КЗпП України про те, що сумісництво — це виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час. Тобто при укладенні трудового за сумісництвом працівнику необхідно встановити графік роботи, який є поза робочими часом за основним місцем роботи.
Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити

Зокрема, ЦК Профспілки надіслав до органів влади звернення щодо необхідності відновлення Переліку робіт, які не вважалися сумісництвом, у зв’язку зі скасуванням постановою КМУ. 

В установі акцентують, що скасування цього Переліку позбавляє можливості багатьох висококваліфікованих фахівців, серед яких педагогічні, науково-педагогічні працівники, а також працівники відділів та управлінь освіти, інших органів, які переважно є вчителями та викладачами, виконувати зазначені види робіт впродовж основного робочого часу, забезпечуючи налагоджений освітній процес.

Окрім того, робота, яка не вважалася сумісництвом, пунктом визнавалася педагогічна робота з погодинною оплатою праці в обсязі не більш як 240 годин на рік. Саме цей вид роботи виконували педагогічні працівники

  • методичних установ,
  • закладів післядипломної освіти,
  • органів управління освіти,
  • інших установ та закладів,
  • під час викладання предметів, курсів, роботи вчителями, викладачами, керівниками гуртків у закладах загальної середньої, професійно-технічної, позашкільної, вищої чи фахової передвищої освіти та отримували за цю роботу оплату з погодинного розрахунку, одночасно з зарплатою за основним місцем роботи.

У ЦК Профспілки працівників освіти та науки наголошують, що «конче необхідно відновити Перелік робіт, які не є сумісництвом, удосконаливши його відповідно до вимог сучасного моменту». 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4946

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10369

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді