У бюджеті-2023 закладено понад 5 млрд грн на розвиток інклюзивної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У 2023 році понад 5 млрд грн заплановано спрямувати на розвиток інклюзивної освіти — Мінфін

Розвиток інклюзивної освіти

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

У Державному бюджеті України на 2023 рік передбачено 5,4 млрд грн на розвиток інклюзивної освіти. Зазначені кошти дозволять забезпечити доступною та якісною освітою тих осіб, які мають особливі освітні потреби.

Таку інформацію зазначили на сайті Кабінету Міністрів України. 

Виділені на розвиток інклюзивної освіти кошти спрямують наступним чином:

  • 3,9 млрд грн — педагогічний супровід близько 32 тис. дітей з особливими освітніми потребами. Йдеться про оплату праці з нарахуваннями асистентів учителів — фахівців, які забезпечують організацію інклюзивної освіти учнів;
  • 1,2 млрд грн — оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Кошти спрямовуються на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників 674 інклюзивно-ресурсних центрів;
  • 0,3 млрд грн — на підтримку понад 45 тис. дітей з особливими освітніми потребами.

Зокрема, станом на грудень 2022 року, залишки коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на рахунках місцевих бюджетів становили 0,4 млрд гривень.

У законодавстві країни зазначено можливість використання таких залишків на проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами.

Зауважимо, що обов’язком держави для реалізації якісної інклюзивної моделі освіти є створення спеціального середовища, яке б дало змогу всім дітям бути однаково рівними учасниками освітнього процесу в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб і можливостей.

Окрім того, В умовах воєнного стану для надання якісної інклюзивної освіти дітям, переміщеним з небезпечних регіонів, Уряд унормував діяльність спеціальних закладів освіти шляхом відкриття змішаних класів для відповідних психолого-педагогічних послуг у спеціальних школах та навчально-реабілітаційних центрах.

«Кожна дитина з особливими освітніми потребами унікальна та заслуговує на рівні права і можливості. Тому держава робить усе можливе, щоб навіть в умовах війни підтримати дітей з особливими освітніми потребами, підвищити рівень розвитку їх здібностей та створити необхідні умови для їх освіти. Адже такі діти мають право на якісну освіту, повноцінну участь у житті суспільства та успішну самореалізацію. Водночас вважаємо, що в умовах війни МОН має забезпечити моніторинг якості та доступності такої освіти для забезпечення розумового та психічного розвитку таких дітей, усунення бар’єрів у системі освіти, емоційної підтримки та впровадження індивідуального підходу до кожної дитини», — пояснив заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168940

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71932

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8139

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35116

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді