У бюджеті-2023 закладено понад 5 млрд грн на розвиток інклюзивної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У 2023 році понад 5 млрд грн заплановано спрямувати на розвиток інклюзивної освіти — Мінфін

Розвиток інклюзивної освіти

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

У Державному бюджеті України на 2023 рік передбачено 5,4 млрд грн на розвиток інклюзивної освіти. Зазначені кошти дозволять забезпечити доступною та якісною освітою тих осіб, які мають особливі освітні потреби.

Таку інформацію зазначили на сайті Кабінету Міністрів України. 

Виділені на розвиток інклюзивної освіти кошти спрямують наступним чином:

  • 3,9 млрд грн — педагогічний супровід близько 32 тис. дітей з особливими освітніми потребами. Йдеться про оплату праці з нарахуваннями асистентів учителів — фахівців, які забезпечують організацію інклюзивної освіти учнів;
  • 1,2 млрд грн — оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Кошти спрямовуються на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників 674 інклюзивно-ресурсних центрів;
  • 0,3 млрд грн — на підтримку понад 45 тис. дітей з особливими освітніми потребами.

Зокрема, станом на грудень 2022 року, залишки коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на рахунках місцевих бюджетів становили 0,4 млрд гривень.

У законодавстві країни зазначено можливість використання таких залишків на проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами.

Зауважимо, що обов’язком держави для реалізації якісної інклюзивної моделі освіти є створення спеціального середовища, яке б дало змогу всім дітям бути однаково рівними учасниками освітнього процесу в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб і можливостей.

Окрім того, В умовах воєнного стану для надання якісної інклюзивної освіти дітям, переміщеним з небезпечних регіонів, Уряд унормував діяльність спеціальних закладів освіти шляхом відкриття змішаних класів для відповідних психолого-педагогічних послуг у спеціальних школах та навчально-реабілітаційних центрах.

«Кожна дитина з особливими освітніми потребами унікальна та заслуговує на рівні права і можливості. Тому держава робить усе можливе, щоб навіть в умовах війни підтримати дітей з особливими освітніми потребами, підвищити рівень розвитку їх здібностей та створити необхідні умови для їх освіти. Адже такі діти мають право на якісну освіту, повноцінну участь у житті суспільства та успішну самореалізацію. Водночас вважаємо, що в умовах війни МОН має забезпечити моніторинг якості та доступності такої освіти для забезпечення розумового та психічного розвитку таких дітей, усунення бар’єрів у системі освіти, емоційної підтримки та впровадження індивідуального підходу до кожної дитини», — пояснив заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62434

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1718

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
354

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54277

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
810

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді