Освіта для дітей з аутичними розладами: у пошуках оптимальних підходів до корекційно-розвивальної роботи

Науковці стверджують, що приблизно 60% дітей з розладами аутичного спектру, реабілітацію яких було розпочато у віці від двох до чотирьох років, до досягнення шкільного віку були здатні займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% — за допоміжною програмою. Колектив столичного дошкільного навчального закладу № 779 «Горобинка» представив власний досвід корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами

Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в соціальний простір — одне з пріоритетних завдань, що постало перед українською освітянською спільнотою. Освітяни достойно прийняли цей виклик сучасності: вони перебувають у безперервному пошуку ефективних методів роботи з дітьми з особливими потребами та підходів до організації корекційно-розвивальної роботи в дошкільних навчальних закладах. Зокрема, педагоги-«дошкільники» Дарницького району м. Києва не чекають склавши руки на готові «рецепти» роботи з дітьми з аутичними розладами, вони наполегливо, у співпраці з науковцями, торують свій професійний шлях, радо діляться своїми напрацюваннями. Так, нещодавно в столичному дошкільному навчальному закладі № 779 «Горобинка» під час семінару «Доступна освіта для дітей з аутизмом» вони представили власний досвід корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами.

У заході взяли участь вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними групами Дарницького району м. Києва, а також представники Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Київського університету імені Бориса Грінченка та Цифрового видавництва Експертус.

Привітала учасників заходу та побажала плідної роботи завідувач дошкільного навчального закладу № 779 «Горобинка» Ірина Ніколенко. Відтак до слова запросили Наталію Семенову, вчителя-дефектолога «Горобинки», яка презентувала колегам досвід організації корекційно-розвивальної роботи з дітьми з розладами аутичного спектру. Вона представила відеофрагмент заняття з дитиною з раннім дитячим аутизмом. Досвідом корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами поділилися також фахівці дошкільного навчального закладу № 99 та спеціальної школи-інтернату № 26 м. Києва.

Опісля Ірина Ніколенко провела для учасників семінару екскурсію «Горобинкою», ознайомила колег з облаштуванням предметно-розвивального середовища в спеціальних групах закладу та представила виставку дидактичних ігор та посібників, які розробили фахівці цього дошкільного навчального закладу.

Підсумки заходу підбила Тетяна Скрипник — завідувач лабораторії корекції розвитку дітей з аутизмом Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, доктор психологічних наук, та Наталія Заєркова — методист науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Зокрема, Тетяна Скрипник наголосила на важливості індивідуального програмового розвитку дитини з розладами аутичного спектру, розроблення критеріїв визначення успішності корекційно-розвивальної роботи в дошкільних навчальних закладах.

Довідково

Науковці стверджують, що приблизно 60% дітей з розладами аутичного спектру, реабілітацію яких було розпочато у віці від двох до чотирьох років, до досягнення шкільного віку були здатні займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% — за допоміжною програмою. Водночас серед дітей, у яких діагноз було встановлено у віці після шести років, лише 30% були здатні навчатися в школі.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2025: що потрібно знати вже зараз

За якими правилами відбуватиметься вступна кампанія 2025 року, що зміниться у державній підсумковій атестації (ДПА), як держава планує з допомогою НМТ 2025 вдовольнити потреби ринку праці? Читайте далі
15

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45508

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді