Освіта для дітей з аутичними розладами: у пошуках оптимальних підходів до корекційно-розвивальної роботи

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Науковці стверджують, що приблизно 60% дітей з розладами аутичного спектру, реабілітацію яких було розпочато у віці від двох до чотирьох років, до досягнення шкільного віку були здатні займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% — за допоміжною програмою. Колектив столичного дошкільного навчального закладу № 779 «Горобинка» представив власний досвід корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами

Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в соціальний простір — одне з пріоритетних завдань, що постало перед українською освітянською спільнотою. Освітяни достойно прийняли цей виклик сучасності: вони перебувають у безперервному пошуку ефективних методів роботи з дітьми з особливими потребами та підходів до організації корекційно-розвивальної роботи в дошкільних навчальних закладах. Зокрема, педагоги-«дошкільники» Дарницького району м. Києва не чекають склавши руки на готові «рецепти» роботи з дітьми з аутичними розладами, вони наполегливо, у співпраці з науковцями, торують свій професійний шлях, радо діляться своїми напрацюваннями. Так, нещодавно в столичному дошкільному навчальному закладі № 779 «Горобинка» під час семінару «Доступна освіта для дітей з аутизмом» вони представили власний досвід корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами.

У заході взяли участь вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними групами Дарницького району м. Києва, а також представники Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Київського університету імені Бориса Грінченка та Цифрового видавництва Експертус.

Привітала учасників заходу та побажала плідної роботи завідувач дошкільного навчального закладу № 779 «Горобинка» Ірина Ніколенко. Відтак до слова запросили Наталію Семенову, вчителя-дефектолога «Горобинки», яка презентувала колегам досвід організації корекційно-розвивальної роботи з дітьми з розладами аутичного спектру. Вона представила відеофрагмент заняття з дитиною з раннім дитячим аутизмом. Досвідом корекційно-розвивальної роботи з дітьми з аутичними розладами поділилися також фахівці дошкільного навчального закладу № 99 та спеціальної школи-інтернату № 26 м. Києва.

Опісля Ірина Ніколенко провела для учасників семінару екскурсію «Горобинкою», ознайомила колег з облаштуванням предметно-розвивального середовища в спеціальних групах закладу та представила виставку дидактичних ігор та посібників, які розробили фахівці цього дошкільного навчального закладу.

Підсумки заходу підбила Тетяна Скрипник — завідувач лабораторії корекції розвитку дітей з аутизмом Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, доктор психологічних наук, та Наталія Заєркова — методист науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Зокрема, Тетяна Скрипник наголосила на важливості індивідуального програмового розвитку дитини з розладами аутичного спектру, розроблення критеріїв визначення успішності корекційно-розвивальної роботи в дошкільних навчальних закладах.

Довідково

Науковці стверджують, що приблизно 60% дітей з розладами аутичного спектру, реабілітацію яких було розпочато у віці від двох до чотирьох років, до досягнення шкільного віку були здатні займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% — за допоміжною програмою. Водночас серед дітей, у яких діагноз було встановлено у віці після шести років, лише 30% були здатні навчатися в школі.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7101

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3146

Адаптація дитини до дитячого садка: вдало пройдемо разом

Адаптація — це випробування не лише для малюка, а й для всієї родини. Як пройти його легко та без сліз? У нашій статті ми розповідаємо про три головні чинники, що впливають на успішну адаптацію: досвід дитини, підготовка батьків і професіоналізм педагогів. Дізнайтеся, як допомогти вашому малюку звикнути до нового середовища, уникнути типових помилок і зробити період адаптації спокійним та радісним.
783

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
274139

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді