Правила безпечної поведінки дітей з незнайомцями та підозрілими предметами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проєкт #stop_sexтинг опублікував перелік правил безпечної поведінки для дітей щодо спілкування з незнайомцями та відвідування нових місць

Правила поведінки дітейЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Освітній проєкт #stop_sexтинг нагадав батькам і дітям основні правила поведінки з незнайомцями та відвідування нових місць, що набувають особливої актуальності у воєнний час.

Ключове правило, якого потрібно завжди дотримуватися — «Не спілкуйтеся з незнайомцями»

Зокрема, для дітей потрібно зробити акцент на наступних моментах:

  • не слід спілкуватися із людьми, які здаються підозрілими;
  • не можна підходити до авто, яке зупинилося поруч, і сідати в машину до незнайомців;
  • не залишатися наодинці із незнайомцем, навіть позірно добрим;
  • не брати нічого з рук у незнайомих людей;
  • не ходити нікуди з незнайомцями, навіть якщо обіцяють щось показати чи подарувати;
  • не заводити суперечок із незнайомцями, не провокувати їх до агресії чи сварок;
  • не видавати жодної приватної інформації про себе чи батьків;
  • якщо з’являються озброєні люди, негайно прямувати до безпечного місця.

У разі виникнення небезпечної ситуації з незнайомцями, дитина має відразу розповісти про це дорослим: батькам, опікунам, родичам, учителям.

Окрім того, наразі актуальною є тема небезпечних і підозрілих предметів на вулиці. На деокупованих територіях ще довгий час, на жаль, можна буде натрапити на вибухонебезпечні предмети.

Саме тому краще допомогти дитині навчитися розпізнавати основні з них. 

«Такі предмети можуть бути під землею, підвішені у повітрі, а можуть і просто лежати на землі, часто замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, які знаходяться у різних портфелях, сумки, валізах, банках, пакунках, які просто залишені у багатолюдних місцях. Діти — дуже допитливі та легко піддаються спокусі дослідити ці предмети, і це завжди має негативні наслідки», — зауважують експерти проєкту. 

Правила, якщо дитина, або дорослий знайшли підозрілий предмет:

  • його не можна торкатися, намагатися переміщувати, розбирати, чіпляти палицею чи в будь-який інший спосіб;
  • не можна брати предмет до рук, кидати у водойму чи багаття, бити по ньому;
  • не можна приносити його додому, на подвір’я школи, на гуртки чи в секції — будь-куди;
  • потрібно відійти на безпечну відстань;
  • необхідно одразу повідомити ДСНС про знахідку (номер 101);
  • повідомити дорослим;
  • дочекатися приїзду ДСНС та діяти за інструкціями спеціалістів.

Фахівці #stop_sexтинг зауважують: якщо територія була в окупації, краще утриматися від прогулянок парками й лісами без дозволу на це офіційної влади.

Зокрема, проєкт #stop_sexтинг радить батькам та вчителям провести для дітей спеціальний урок «(Не)безпека в час війни. Уроки для учнів 1-11 класів щодо безпечної поведінки під час війни».

Знайти потрібні матеріали для уроків можна за посиланнями:

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1697

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
312

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54234

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
776

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111099

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді