Правила безпечної поведінки дітей з незнайомцями та підозрілими предметами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проєкт #stop_sexтинг опублікував перелік правил безпечної поведінки для дітей щодо спілкування з незнайомцями та відвідування нових місць

Правила поведінки дітейЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Освітній проєкт #stop_sexтинг нагадав батькам і дітям основні правила поведінки з незнайомцями та відвідування нових місць, що набувають особливої актуальності у воєнний час.

Ключове правило, якого потрібно завжди дотримуватися — «Не спілкуйтеся з незнайомцями»

Зокрема, для дітей потрібно зробити акцент на наступних моментах:

  • не слід спілкуватися із людьми, які здаються підозрілими;
  • не можна підходити до авто, яке зупинилося поруч, і сідати в машину до незнайомців;
  • не залишатися наодинці із незнайомцем, навіть позірно добрим;
  • не брати нічого з рук у незнайомих людей;
  • не ходити нікуди з незнайомцями, навіть якщо обіцяють щось показати чи подарувати;
  • не заводити суперечок із незнайомцями, не провокувати їх до агресії чи сварок;
  • не видавати жодної приватної інформації про себе чи батьків;
  • якщо з’являються озброєні люди, негайно прямувати до безпечного місця.

У разі виникнення небезпечної ситуації з незнайомцями, дитина має відразу розповісти про це дорослим: батькам, опікунам, родичам, учителям.

Окрім того, наразі актуальною є тема небезпечних і підозрілих предметів на вулиці. На деокупованих територіях ще довгий час, на жаль, можна буде натрапити на вибухонебезпечні предмети.

Саме тому краще допомогти дитині навчитися розпізнавати основні з них. 

«Такі предмети можуть бути під землею, підвішені у повітрі, а можуть і просто лежати на землі, часто замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, які знаходяться у різних портфелях, сумки, валізах, банках, пакунках, які просто залишені у багатолюдних місцях. Діти — дуже допитливі та легко піддаються спокусі дослідити ці предмети, і це завжди має негативні наслідки», — зауважують експерти проєкту. 

Правила, якщо дитина, або дорослий знайшли підозрілий предмет:

  • його не можна торкатися, намагатися переміщувати, розбирати, чіпляти палицею чи в будь-який інший спосіб;
  • не можна брати предмет до рук, кидати у водойму чи багаття, бити по ньому;
  • не можна приносити його додому, на подвір’я школи, на гуртки чи в секції — будь-куди;
  • потрібно відійти на безпечну відстань;
  • необхідно одразу повідомити ДСНС про знахідку (номер 101);
  • повідомити дорослим;
  • дочекатися приїзду ДСНС та діяти за інструкціями спеціалістів.

Фахівці #stop_sexтинг зауважують: якщо територія була в окупації, краще утриматися від прогулянок парками й лісами без дозволу на це офіційної влади.

Зокрема, проєкт #stop_sexтинг радить батькам та вчителям провести для дітей спеціальний урок «(Не)безпека в час війни. Уроки для учнів 1-11 класів щодо безпечної поведінки під час війни».

Знайти потрібні матеріали для уроків можна за посиланнями:

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
950

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5703

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді