Правила безпечної поведінки дітей з незнайомцями та підозрілими предметами

Проєкт #stop_sexтинг опублікував перелік правил безпечної поведінки для дітей щодо спілкування з незнайомцями та відвідування нових місць

Правила поведінки дітейЯк підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

Освітній проєкт #stop_sexтинг нагадав батькам і дітям основні правила поведінки з незнайомцями та відвідування нових місць, що набувають особливої актуальності у воєнний час.

Ключове правило, якого потрібно завжди дотримуватися — «Не спілкуйтеся з незнайомцями»

Зокрема, для дітей потрібно зробити акцент на наступних моментах:

  • не слід спілкуватися із людьми, які здаються підозрілими;
  • не можна підходити до авто, яке зупинилося поруч, і сідати в машину до незнайомців;
  • не залишатися наодинці із незнайомцем, навіть позірно добрим;
  • не брати нічого з рук у незнайомих людей;
  • не ходити нікуди з незнайомцями, навіть якщо обіцяють щось показати чи подарувати;
  • не заводити суперечок із незнайомцями, не провокувати їх до агресії чи сварок;
  • не видавати жодної приватної інформації про себе чи батьків;
  • якщо з’являються озброєні люди, негайно прямувати до безпечного місця.

У разі виникнення небезпечної ситуації з незнайомцями, дитина має відразу розповісти про це дорослим: батькам, опікунам, родичам, учителям.

Окрім того, наразі актуальною є тема небезпечних і підозрілих предметів на вулиці. На деокупованих територіях ще довгий час, на жаль, можна буде натрапити на вибухонебезпечні предмети.

Саме тому краще допомогти дитині навчитися розпізнавати основні з них. 

«Такі предмети можуть бути під землею, підвішені у повітрі, а можуть і просто лежати на землі, часто замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, які знаходяться у різних портфелях, сумки, валізах, банках, пакунках, які просто залишені у багатолюдних місцях. Діти — дуже допитливі та легко піддаються спокусі дослідити ці предмети, і це завжди має негативні наслідки», — зауважують експерти проєкту. 

Правила, якщо дитина, або дорослий знайшли підозрілий предмет:

  • його не можна торкатися, намагатися переміщувати, розбирати, чіпляти палицею чи в будь-який інший спосіб;
  • не можна брати предмет до рук, кидати у водойму чи багаття, бити по ньому;
  • не можна приносити його додому, на подвір’я школи, на гуртки чи в секції — будь-куди;
  • потрібно відійти на безпечну відстань;
  • необхідно одразу повідомити ДСНС про знахідку (номер 101);
  • повідомити дорослим;
  • дочекатися приїзду ДСНС та діяти за інструкціями спеціалістів.

Фахівці #stop_sexтинг зауважують: якщо територія була в окупації, краще утриматися від прогулянок парками й лісами без дозволу на це офіційної влади.

Зокрема, проєкт #stop_sexтинг радить батькам та вчителям провести для дітей спеціальний урок «(Не)безпека в час війни. Уроки для учнів 1-11 класів щодо безпечної поведінки під час війни».

Знайти потрібні матеріали для уроків можна за посиланнями:

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

«Щедрик» — українське диво

«Щедрик» на Різдво щороку — традиційна і безсмертна мелодія. «Гімн дзвонів» — так у всьому світі називають найпопулярнішу щедрівку в обробці композитора Миколи Леонтовича. Тож важливо дітям розказати про нього детальніше. Скористайтеся запропонованим конспектом уроку.
15964

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді