У Мінфіні повідомили як місцеві влади економлять на зарплатах педагогів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У місцевих бюджетах накопичені значні невикористані залишки коштів освітньої субвенції

Зарплата педагогівЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Зменшення розмірів надбавок, скасування доплат, запровадження простою, перенесення термінів виплати заробітної плати, а також надання окремим педагогічним працівникам відпустки без збереження заробітної плати призводить до накопичення значних залишків коштів освітньої субвенції на рахунках місцевих бюджетів.

Таку інформацію зазначили в Міністерстві фінансів, відповідно до даних Державної казначейської служби. 

Таким чином, у повідомленні йдеться, що лише з 01 січня цього року невикористані залишки коштів освітньої субвенції збільшилися на 3,1 млрд і наразі складають майже 9 млрд грн.

Основними причинами накопичення залишків коштів освітньої субвенції:

  • зменшення розмірів надбавки за престижність праці до 5%, 
  • скасування доплат необов’язкового характеру, 
  • запровадження простою із оплатою праці у розмірі 2/3 посадового окладу.

Окрім того, збільшення залишків субвенції відбувається через перенесення термінів виплати заробітної плати педагогічним працівникам, надання окремим педагогічним працівникам, за їх бажанням, відпустки без збереження заробітної плати, значне збільшення кількості лікарняних листів.

А також місцеві органи влади не використовують кошти субвенції через неможливість здійснення видатків капітального характеру у зв’язку з обмеженнями, встановленими Кабінетом Міністрів тощо.

Як зауважив заступник міністра фінансів Роман Єрмоличев, значна частина громад має достатньо коштів, що мають ефективно працювати на підтримку освіти та економіки України.

«Вкотре наголошуємо, що в період, коли кошти державного бюджету насамперед спрямовують на захист територіальної цілісності, недоторканності нашої країни, збереження життя і здоров’я її громадян, залишки освітньої субвенції не мають накопичуватись, а повинні ефективно працювати на підтримку освіти та економіки України. Ми бачимо, що значна частина громад має достатньо коштів, щоб забезпечити доступні та якісні освітні послуги в умовах, коли відсутня можливість проводити уроки в приміщеннях шкіл», — наголосив представник фінансового відомства.

Найбільші залишки накопичено в місцевих бюджетах Харківської, Одеської, Донецької, Київської, Дніпропетровської, Львівської та Закарпатської областей.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
182

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54104

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
660

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110871

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді