В УЦОЯО проаналізували ефективність цьогорічного НМТ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вступні комп’ютерні тести мають бути поширені на всі традиційні тести ЗНО

Звіт щодо НМТ-202215 годин підвищення кваліфікації: як виконати

Предметна обмеженість НМТ негативно впливає як на стабільність освітнього процесу на рівні загальної середньої освіти, так і на якість відбору вступників до закладів вищої освіти.

Таку інформацію зазначили у звіті щодо проведення у 2022 році національного мультипредметного тесту, підготовленого Українським центром оцінювання якості освіти.

Таким чином у Центрі вважають за потрібне, у разі продовження практики використання  комп’ютерного тестування вступників, спрямувати зусилля на розроблення комп’ютерних тестів з усіх традиційно використовуваних на ЗНО навчальних предметів.

Для проведення НМТ-2022 організатори вибрали оптимальний набір предметів: українська мова, математика та історія України (ХХ — початок ХХІ століття).

«Такий вибір був зумовлений тим, що ці предмети, з одного боку, мають найвищу прогностичну валідність, а з іншого — уможливлюють реалізацію національного компонента освіти, який і за мирних часів є важливим, а в умовах війни набуває особливого значення. Водночас не було проведено оцінювання з усієї лінійки навчальних предметів, що є традиційними для ЗНО. Зокрема, на тестуванні не було представлено українську літературу, іноземні мови та природничо-наукові дисципліни», — йдеться у звіті УЦОЯО.

Варто зауважити, що ця предметна обмеженість НМТ певною мірою негативно впливає як на стабільність освітнього процесу на рівні загальної середньої освіти, так і на якість відбору вступників до закладів вищої освіти.

«Тож у разі використання надалі вступних випробувань, що проводять на комп’ютерній основі, важливо спрямувати зусилля на розроблення комп’ютерних тестів з усіх традиційно використовуваних на ЗНО навчальних предметів, а також на напрацювання такої моделі тестувань, яка б уможливлювала проходження учасником саме тих тестів, які відповідають обраному ним напряму навчання на рівні вищої освіти», — повідомляється у документі. 

Окрім того, недоліком цьогорічного НМТ фахівці називають відсутність у тесті завдань відкритого типу, зокрема на надання розгорнутої відповіді, що є традиційними для тестів ЗНО з української мови та математики.

Основними причинами відсутності завдань на надання розгорнутої відповіді стала, з одного боку, необхідність скорочення часу перебування учасників НМТ в екзаменаційних центрах (з огляду на безпекові ризики), з другого — неможливість розробити модуль оцінювання цих завдань на електронній платформі, а з третього — відсутність розробленої й апробованої моделі для оцінювання екзаменаторами відповідей учасників НМТ в електронному середовищі.

Зокрема, проблемою цьогорічного НМТ стало те, що використані під час оцінювань тестові форми були дещо закороткими для дійсно якісного оцінювання учасників тестування за всіма трьома предметними галузями.

Відповідно до результатів аналізу, розрахунки організаторів щодо довжини тестових форм були доволі точними, адже інструменти оцінювання забезпечили нормальний розподіл учасників НМТ.

«З огляду на це в перспективі варто переглянути структуру тестових форм, посиливши їх додатковими тестовими завданнями, зокрема відкритої форми», — акцентують фахівці.

Попри певні проблемні аспекти цьогорічного НМТ, експерти УЦОЯО наголошують на тому, що є всі підстави констатувати, що за наявних обставин вибраний формат тестового інструментарію та процедур його використання виявилися оптимальними, забезпечивши реалізацію всіма зацікавленими особами свого права на рівний і справедливий доступ до вищої освіти.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
157

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110515

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11622

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17730

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді