Як запобігти шкідливому впливу інтернет-контенту на дитину

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН опублікували поради батькам щодо запобігання шкідливому впливу інтернет-контенту на здоров’я та психіку дитини

Вплив інтернет-контенту на дітей

Як провести тарифікацію педагогів

У Міністерстві освіти та науки опублікували матеріал для батьків, у межах «Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки» за ініціативою першої леді України Олени Зеленської.

Таким чином, команда #stop_sexтинг підготувала поради, як батькам говорити з дитиною, якщо вона поводиться з ризиком для здоров’я через вплив на неї контенту в мережі:

  • заспокоюйте дитину тим, що ви поруч, готові вислухати і допомогти;
  • наголошуйте дитині на тому, що вона зараз перебуває в безпеці;
  • слідкуйте за тоном свого голосу під час розмови. Якщо ви почнете розмову повчальним тоном, ви можете налякати дитину, і вона, швидше за все, дасть вам відповіді, які ви хочете почути, а не правду, яка з нею трапилась. Намагайтеся зробити розмову невимушеною — це дозволить дитині розслабитись;
  • ставте відкриті питання. Наприклад, «Поділись, будь ласка, що спричинило такі переживання у тебе? Що вплинуло на твою поведінку останнім часом?»;
  • слухайте та чуйте. Дозвольте дитині розповідати у тому ритмі, як зараз їй хочеться. Не приймайте її слова у свій бік — дитина може висловлюватись доволі агресивно. Спробуйте почути, про що саме вона говорить і що потребує зараз;
  • уникайте суджень та звинувачень;
  • використовуйте «Я» — повідомлення. Замість «Як таке могло трапитись?» — «Я співчуваю, що тобі довелось таке пережити...»;
  • подякуйте дитині за те, що вона поділилась своїми переживаннями.

У разі виникнення необхідності для звернення по допомогу, є декілька служб, що можуть її надати.

  1. Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в інтернеті 1545. Ця лінія була створена із метою підвищення рівня обізнаності дітей, батьків та спеціалістів, які працюють у контакті із дітьми про попередження та реагування на ризики, із якими діти можуть зіткнутися в інтернеті — анонімно, цілодобово, безплатно.
  2. Психологічна лінія підтримки на тему онлайн-ризиків. Працює для дітей, що постраждали від онлайн-ризиків. Також за допомогою можуть звернутись батьки, діти яких постраждали через інтернет-контент.
  3. Кіберполіція. Заяву можна подати онлайн.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
68

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110447

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11610

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді