Вчителі НУШ можуть використовувати жетони для формувального оцінювання школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Комплект із 17 жетонів дозволить учителеві сформувати позитивну самооцінку учнів

Оцінювання дітей НУШ15 годин підвищення кваліфікації: як виконати

Проєкт «Розвиток дитини» розробив для вчителів Нової української школи комплект із сімнадцяти жетонів для формувального оцінювання учнів.

Насамперед жетони «Здійснюємо формувальне оцінювання» спрямовані на формування в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавлення та покращення продуктивності їхньої роботи на уроках.

Зокрема, відповідні жетони можуть використовувати в роботі вчителі 5 класів протягом першого семестру під час адаптаційного періоду.

Ці жетони стануть в нагоді вчителям під час впровадження елементів формувального оцінювання, доповнення вербального оцінювання, надання зворотного зв'язку учням та ученицям під час щоденної класної роботи, а дітям допоможе адекватно оцінювати свої успіхи.

Варто нагадати, що формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес. Використання формувального оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ дитини, хід опанування нею навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію особистості.

Окрім того, метою такого оцінювання є підтримка навчального поступу учнів, формування в дитини впевненості у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностика досягнення на кожному з етапів навчання.

Використання цього типу оцінювання дозволяє вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню, підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів.

Зокрема, застосування формувального оцінювання в початковій школі запобігає розвитку побоювань помилитися.

Розроблений комплект жетонів можна розподілити на три умовні групи залежно від досягнень дитини й намірів учителя вибудовувати її індивідуальну освітню траєкторію.

  1. Відмінна робота: «Усе вдалося!»; «Чудова робота»; «Усе вийшло!»; «І далі так працюй!»; «Досконала робота!».
  2. Добра робота: «Майже вдалося!»; «Досить добре!»; «Уже вдається!»; «Докладаєш багато зусиль!»; «Майже ідеально!»; «Сьогодні вже краще!»; «Не поспішай!»; «Докладай більше зусиль!».
  3. Мотивація: «У тебе все вийде!»; «Знаю, що ти впораєшся!»; «Ще трішки потренуйся!»; «Перемоги попереду!».

Під час використання жетонів, треба зважати на індивідуальні особливості кожного учня. Адже для кожної дитини формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
184

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110575

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17753

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді