Вчителі НУШ можуть використовувати жетони для формувального оцінювання школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Комплект із 17 жетонів дозволить учителеві сформувати позитивну самооцінку учнів

Оцінювання дітей НУШ15 годин підвищення кваліфікації: як виконати

Проєкт «Розвиток дитини» розробив для вчителів Нової української школи комплект із сімнадцяти жетонів для формувального оцінювання учнів.

Насамперед жетони «Здійснюємо формувальне оцінювання» спрямовані на формування в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавлення та покращення продуктивності їхньої роботи на уроках.

Зокрема, відповідні жетони можуть використовувати в роботі вчителі 5 класів протягом першого семестру під час адаптаційного періоду.

Ці жетони стануть в нагоді вчителям під час впровадження елементів формувального оцінювання, доповнення вербального оцінювання, надання зворотного зв'язку учням та ученицям під час щоденної класної роботи, а дітям допоможе адекватно оцінювати свої успіхи.

Варто нагадати, що формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес. Використання формувального оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ дитини, хід опанування нею навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію особистості.

Окрім того, метою такого оцінювання є підтримка навчального поступу учнів, формування в дитини впевненості у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностика досягнення на кожному з етапів навчання.

Використання цього типу оцінювання дозволяє вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню, підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів.

Зокрема, застосування формувального оцінювання в початковій школі запобігає розвитку побоювань помилитися.

Розроблений комплект жетонів можна розподілити на три умовні групи залежно від досягнень дитини й намірів учителя вибудовувати її індивідуальну освітню траєкторію.

  1. Відмінна робота: «Усе вдалося!»; «Чудова робота»; «Усе вийшло!»; «І далі так працюй!»; «Досконала робота!».
  2. Добра робота: «Майже вдалося!»; «Досить добре!»; «Уже вдається!»; «Докладаєш багато зусиль!»; «Майже ідеально!»; «Сьогодні вже краще!»; «Не поспішай!»; «Докладай більше зусиль!».
  3. Мотивація: «У тебе все вийде!»; «Знаю, що ти впораєшся!»; «Ще трішки потренуйся!»; «Перемоги попереду!».

Під час використання жетонів, треба зважати на індивідуальні особливості кожного учня. Адже для кожної дитини формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71904

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді