Яку форму навчання обирають заклади фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

З 5 до 15 серпня 2022 року Державною службою якості освіти України проведено анонімне онлайн-опитування педагогічних, науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів фахової передвищої, вищої освіти щодо готовності учасників освітнього процесу до можливих форматів організації роботи в 2022/2023 навчальному році.

Стратегії успішної комунікації керівника

В анкетуванні взяли участь близько 24 тисяч респондентів з 56 закладів фахової передвищої та 46 закладів вищої освіти.

Отримані результати вказують, що переважна більшість респондентів із числа здобувачів фахової передвищої (78,1 %) та вищої освіти (69,4 %) готові до відновлення освітнього процесу в очній формі у 2022/2023 навчальному році. Разом із тим, майже дві третини з них мають сумніви щодо ефективності такої форми організації освітнього процесу в нинішніх умовах.

Крім того, більшість закладів фахової передвищої та вищої освіти України обрали саме змішаний (очно-дистанційний) формат роботи. Кожен десятий з респондентів обох груп повідомив, що його заклад освіти новий навчальний рік розпочне в аудиторіях (очно).

З’ясовано, що на визначення вишами та коледжами формату роботи у 2022/2023 навчальному році безпекова ситуація у регіоні має безпосередній вплив – до вибору очної та очно-дистанційної форм навчання тяжіють здебільшого західний, частково центральний та північний регіони, де безпекова ситуація відносно сприятлива. Заклади освіти східного та південного регіонів, де ситуація є більш складною, вбачають ефективним провадження освітнього процесу дистанційно:

Oputuvannia_2022_Pedrada.png

Водночас більшість учасників освітнього процесу з лояльністю ставляться до дистанційного навчання, зважаючи на практичний досвід використання закладами освіти дистанційного формату під час карантину та швидку адаптацію учасників освітнього процесу до умов воєнного стану. Думка обох груп респондентів щодо ефективності провадження освітнього процесу у новому навчальному році дистанційно (онлайн) є одностайною – восьмеро з десяти як студентів, так і викладачів виявили бажання розпочати 2022/2023 навчальний рік в онлайн-форматі.

Служба нагадує про важливість в умовах воєнного стану ефективної комунікації між керівництвом закладу освіти, педагогічними працівниками та здобувачами освіти. Адже володіючи актуальною і достовірною інформацією, учасники освітнього процесу можуть прийняти виважене рішення про продовження навчання чи роботи у закладі освіти, перебуваючи, приміром, за кордоном чи будучи внутрішньо переміщеними особами.

Джерело: Державна служба якості освіти

Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно нового Закону про дошкільну освіту. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок.
57191

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
1567

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді