Музейна педагогіка нині є популярним видом педагогічної практики, що надає широкі можливості для навчання, виховання і розвитку дошкільників. Як створити в дошкільних навчальних закладах міста єдиний музейний простір, відкритий для навчання, спілкування та дозвілля, — про це у тематичному числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».
Запорукою успішного впровадження музейної педагогіки в освітній процес дошкільного закладу є професійна готовність педагогів до здійснення такої діяльності. До вашої уваги — розробка засідання творчої групи, участь в якому сприяє підвищенню кваліфікації педагогів щодо роботи з дітьми на засадах музейної педагогіки.
Важливо повсякчас ознайомлювати дітей з міськими музейними осередками. З цією метою дитячі садки співпрацюють з музеями міста. Про співпрацю дошкільного закладу з міським краєзнавчим музеєм — теж у цьому числі.
Напрямом музейної педагогіки та водночас ефективним методом розвитку пізнавальної активності дошкільників є колекціонування. Особливістю його є те, що діти беруть безпосередню участь в цьому процесі. На сторінках журналу педагоги-«дошкільники» діляться досвідом організації колекціонування в дитячому садку.
У тематичному числі журналу описано й інші аспекти упровадження музейної педагогіки в освітній процес дошкільного закладу, зокрема особливості функціонування в дошкільному закладі екологічного музею та їх роль в екологічному вихованні дітей; просвітницьку роботу осередку культурно-патріотичного виховання — музею козацької слави; діяльність дітей у «Школі маленького екскурсовода», що є середовищем для формування музейної культури старших дошкільників.
З-поміж міні-музеїв, організованих у дошкільних навчальних закладах, чимало й «дорослих», що особливо цікаві дітям. Один із таких — міні-музей електрики, що має на меті розширити уявлення дітей про світло як невід’ємний компонент життєвого середовища. У липневому числі описано реалізацію дослідницького проекту в цьому міні-музеї.
Також у цьому числі:
- приклади оформлення документів — наказу про створення музею в дошкільному навчальному закладі, положення про музей при дошкільному навчальному закладі, паспорта музею при дошкільному навчальному закладі, угоди про співпрацю дошкільного навчального закладу з музеєм;
- пам’ятки для вихователя «Вимоги до мовлення екскурсовода» та «Як створити віртуальний музей»;
- рекомендації для батьків «Відвідування музею разом з дітьми»;
- анкети для батьків «Ознайомлення дошкільників із музеєм», «Діяльність міні-музею в дошкільному закладі»;
- глосарій «Музейна педагогіка: основні терміни та поняття».