Музейна педагогіка

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Шукаючи ефективні та сучасні засоби створення для дошкільників цікавого та пізнавального розвивального середовища, педагоги все частіше звертаються до музейної педагогіки. Досвід упровадження музейної педагогіки в освітній процес дошкільного закладу — у тематичному липневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу»

 Музейна педагогіка нині є популярним видом педагогічної практики, що надає широкі можливості для навчання, виховання і розвитку дошкільників. Як створити в дошкільних навчальних закладах міста єдиний музейний простір, відкритий для навчання, спілкування та дозвілля, — про це у тематичному числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Запорукою успішного впровадження музейної педагогіки в освітній процес дошкільного закладу є професійна готовність педагогів до здійснення такої діяльності. До вашої уваги — розробка засідання творчої групи, участь в якому сприяє підвищенню кваліфікації педагогів щодо роботи з дітьми на засадах музейної педагогіки.

Важливо повсякчас ознайомлювати дітей з міськими музейними осередками. З цією метою дитячі садки співпрацюють з музеями міста. Про співпрацю дошкільного закладу з міським краєзнавчим музеєм — теж у цьому числі.

Напрямом музейної педагогіки та водночас ефективним методом розвитку пізнавальної активності дошкільників є колекціонування. Особливістю його є те, що діти беруть безпосередню участь в цьому процесі. На сторінках журналу педагоги-«дошкільники» діляться досвідом організації колекціонування в дитячому садку.

У тематичному числі журналу описано й інші аспекти упровадження музейної педагогіки в освітній процес дошкільного закладу, зокрема особливості функціонування в дошкільному закладі екологічного музею та їх роль в екологічному вихованні дітей; просвітницьку роботу осередку культурно-патріотичного виховання — музею козацької слави; діяльність дітей у «Школі маленького екскурсовода», що є середовищем для формування музейної культури старших дошкільників.

З-поміж міні-музеїв, організованих у дошкільних навчальних закладах, чимало й «дорослих», що особливо цікаві дітям. Один із таких — міні-музей електрики, що має на меті розширити уявлення дітей про світло як невід’ємний компонент життєвого середовища. У липневому числі описано реалізацію дослідницького проекту в цьому міні-музеї.

Також у цьому числі:

  • приклади оформлення документів — наказу про створення музею в дошкільному навчальному закладі, положення про музей при дошкільному навчальному закладі, паспорта музею при дошкільному навчальному закладі, угоди про співпрацю дошкільного навчального закладу з музеєм;
  • пам’ятки для вихователя «Вимоги до мовлення екскурсовода» та «Як створити віртуальний музей»;
  • рекомендації для батьків «Відвідування музею разом з дітьми»;
  • анкети для батьків «Ознайомлення дошкільників із музеєм», «Діяльність міні-музею в дошкільному закладі»;
  • глосарій «Музейна педагогіка: основні терміни та поняття». 
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282468

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
61

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110433

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді