Ганна Новосад: «Наша ціль — щоб усі українські діти незалежно від етнічного походження на високому рівні володіли державною мовою»

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерка освіти і науки зустрілася з Міністром зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини Петером Сійярто

Міністр закордонних справ Вадим Пристайко та Міністерка освіти і науки Ганна Новосад 7 лютого зустрілися із Міністром зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини Петером Сійярто. Обговорювали, зокрема, удосконалення стандарту вивчення української мови як державної, збільшення кількості годин на її вивчення та навчання нею та інші заходи для покращення якості вивчення української у школах.

Для завуча: орієнтовна циклограма діяльності на березень

«Лейтмотив цієї зустрічі — ми закриваємо політичні дискусії щодо мовного питання для шкіл з мовою навчання нацменшин і зосереджуємося на роботі з вчителями та методистами. <...> Основна ціль — щоб усі українські діти незалежно від їхнього етнічного походження на високому рівні володіли державною мовою. Водночас ми поважаємо конституційне право кожної дитини вивчати та навчатись рідною мовою. Зараз наша дискусія має бути сконцентрована навколо підвищення якості освіти. Для цього ми стимулюємо професійний розвиток вчителів, робимо пришкільні табори та запроваджуємо сучасні методики у роботу шкіл»,— відзначила Ганна Новосад.

Петер Сійярто повідомив, що Угорщина готова підтримати:

  • проєкт із удосконалення стандарту вивчення української мови як державної;
  • розробку методик для викладання української мови для меншини.

«Допомогти учням угорського походження зберегти знання рідної мови та переконатися, що вони знають українську. Ці дві речі не виключають одна одну», — зазначив Петер Сійярто. Він також запропонував Ганні Новосад розглянути такі можливості:

  • прирівняти угорську мову до мови корінного народу — на це Ганна Новосад відповіла, що це політичне питання, яке зараз не варто піднімати: «Корінні народи у нас чітко визначені в законодавстві, <...> ті, що не мають іншої держави, окрім України, яка відстоює розвиток їхньої культурної і мовної спадщини. Угорська мова під цей принцип не підпадає»;
  • збільшити кількість годин на вивчення української мови, але не за рахунок інших предметів — на це Ганна Новосад відзначила, що Україна не може змусити навчатись дітей впродовж 7 днів на тиждень: «Якщо ми збільшимо [навантаження] — це вже загроза для здоров´я дітей. [У новому Законі «Про повну загальну середню освіту» прописано систему], за якою поступово відбувається збільшення відсотку предметів, що викладаються українською. Які предмети вивчати державною — рішення школи».

Міністерка підкреслила, що Україна послідовно виконала усі рекомендації Венеціанської комісії: «Далі — системний діалог із освітянами. Для цього вже в лютому фахівці МОН матимуть зустрічі на Закарпатті для обговорення з освітянами положень проєкту Державного стандарту про базову освіту».

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282587

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
155

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді