Законопроєкт про заборону ґаджетів у школах: чи є в ньому сенс

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов прокоментував суперечливий законопроєкт

Олексій Гончаренко (деп. фракція «Європейська солідарність») зареєстрував у ВР законопроєкт, який передбачає для всіх учасників освітнього процесу заборону використання мобільних телефонів та інших пристроїв, що мають підключення до інтернету. Заборона має діяти під час проведення навчальних занять. Виняток — використання пристроїв в освітніх цілях та дітьми з особливими освітніми потребами. Автор законопроєкту посилається на подібну практику у Франції, Греції, Таджикистані та деяких штатах Америки.

На думку О. Гончаренка, це має допомогти дітям зосередитись на заняттях, навчитись спілкуватися один з одним і скоротити використання соціальних мереж. Також це дасть змогу скоротити випадки інтернет-булінгу та вирішить питання з крадіжками дорогих апаратів.

Створюємо візуальні та аудіовізуальні медіапродукти для навчання

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов в ефірі передачі «Сніданок з 1+1» так прокоментував цю пропозицію:

« <...> Цей законопроєкт є абсолютно непотрібним, бо там пропонується внести зміни до «Закону про загальну середню освіту», якому вже [залишилося жити], може, кілька тижнів, а буде новий закон — він уже ухвалений. І депутат не вносив жодних пропозицій, коли 4 місяці працювала робоча група, працював комітет. <...> Навіщо розглядати [законопроєкт О. Гончаренка], якщо за два тижні буде підписаний новий закон — Про повну загальну середню освіту, і там немає такої норми.

Чому ще ця пропозиція не має сенсу: будь-який закон має сенс лише тоді, коли чітко встановлено відповідальність за невиконання. Окей, от дитина прийшла на урок, витягла смартфон і починає гратися — і?.. Вчитель, звичайно, має безліч методів педагогічного впливу. <...> Але якщо вже вирішили робити закон, то в законі треба чітко прописати відповідальність.

Потрібно більш активно і більш конструктивно використовувати сучасні засоби навчання. Це не питання закону, це питання методики й готовності працювати в нових умовах».

Суперечливий законопроєкт, зокрема, не враховує і того, хто і як відповідатиме за коштовні ґаджети, коли вони перебуватимуть не в руках власників.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
273987

Тиждень фінансової грамотності в дитячому садку

Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
2168

Батьківські збори в 1 класі: як допомогти дитині адаптуватися

Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками
19585

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді