Законопроєкт про заборону ґаджетів у школах: чи є в ньому сенс

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов прокоментував суперечливий законопроєкт

Олексій Гончаренко (деп. фракція «Європейська солідарність») зареєстрував у ВР законопроєкт, який передбачає для всіх учасників освітнього процесу заборону використання мобільних телефонів та інших пристроїв, що мають підключення до інтернету. Заборона має діяти під час проведення навчальних занять. Виняток — використання пристроїв в освітніх цілях та дітьми з особливими освітніми потребами. Автор законопроєкту посилається на подібну практику у Франції, Греції, Таджикистані та деяких штатах Америки.

На думку О. Гончаренка, це має допомогти дітям зосередитись на заняттях, навчитись спілкуватися один з одним і скоротити використання соціальних мереж. Також це дасть змогу скоротити випадки інтернет-булінгу та вирішить питання з крадіжками дорогих апаратів.

Створюємо візуальні та аудіовізуальні медіапродукти для навчання

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов в ефірі передачі «Сніданок з 1+1» так прокоментував цю пропозицію:

« <...> Цей законопроєкт є абсолютно непотрібним, бо там пропонується внести зміни до «Закону про загальну середню освіту», якому вже [залишилося жити], може, кілька тижнів, а буде новий закон — він уже ухвалений. І депутат не вносив жодних пропозицій, коли 4 місяці працювала робоча група, працював комітет. <...> Навіщо розглядати [законопроєкт О. Гончаренка], якщо за два тижні буде підписаний новий закон — Про повну загальну середню освіту, і там немає такої норми.

Чому ще ця пропозиція не має сенсу: будь-який закон має сенс лише тоді, коли чітко встановлено відповідальність за невиконання. Окей, от дитина прийшла на урок, витягла смартфон і починає гратися — і?.. Вчитель, звичайно, має безліч методів педагогічного впливу. <...> Але якщо вже вирішили робити закон, то в законі треба чітко прописати відповідальність.

Потрібно більш активно і більш конструктивно використовувати сучасні засоби навчання. Це не питання закону, це питання методики й готовності працювати в нових умовах».

Суперечливий законопроєкт, зокрема, не враховує і того, хто і як відповідатиме за коштовні ґаджети, коли вони перебуватимуть не в руках власників.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27853

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42293

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді