Автономія навчального закладу: починаємо з фінансової грамотності

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Житомирі розпочато роботу з автономізації навчальних закладів. І розпочато правильно: з установлення теоретичної бази та навчання керівників. Отож Цифрове видавництво Експертус спільно з управлінням освіти Житомирської міської ради організувало й провело семінар «Автономія навчального закладу: від А до Я»

Розмови про фінансову автономію навчальних закладів ведуться в освітянських колах давно. Усі розуміють її перспективність, та не всі готові брати на себе відповідальність за самостійне ведення бухгалтерського обліку. Побоювання найчастіше виникають через брак спеціальних знань і умінь, відсутність відповідного належного навчання керівників закладів освіти.

Та вовка боятися — у ліс не ходити. І навчальних закладів, які обрали для себе шлях автономії, стає дедалі більше. Перші самостійні кроки в цьому напрямі зробили заклади освіти міста Житомира.

Рішення про автономізацію закладів освіти ухвалив виконком міської ради:

  • з 1 жовтня 2016 року — дошкільних навчальних закладів
  • з 1 січня 2017 року — загальноосвітніх навчальних закладів.

Мета — підвищити ефективність використання бюджетних коштів, запровадити фінансову самостійність, забезпечити своєчасну закупівлю товарів, робіт та послуг.

«Автономізація навчальних закладів — потужна реформа. Ми чудово розуміємо, що перший рік буде складним насамперед для керівників навчальних закладів, адже їм доведеться працювати інакше. Утім цей шлях слід пройти, бо результат вартий того», — переконаний Матвій Хренов, заступник Житомирського міського голови з гуманітарних питань.

Аби допомогти керівникам опановувати нові знання, вирішено провести для них відповідне навчання. Організували його спільно з Цифровим видавництвом Експертус, яке спеціалізується у наданні інформаційної підтримки професіоналам. На думку Матвія Хренова, таке навчання покликане стати першим ефективним кроком до автономії, закласти надійне підґрунтя для її запровадження.

Після глибокого аналізу інформаційних запитів житомирських освітян, найпоширеніших проблем, які виникають у роботі автономних навчальних закладів, фахівці видавництва та міського управління освіти розробили програму семінару «Автономія навчального закладу: від А до Я». Вона вмістила, зокрема, такі питання:

  • огляд законодавства з питань автономії та ведення самостійного бухгалтерського обліку
  • відповідальність керівника навчального закладу за недотримання фінансової дисципліни;
  • оформлення документів навчального закладу, внесення змін до них (статут, кошторис, штатний розпис, колективний договір, накази щодо питань бухгалтерського обліку та звітності тощо)
  • відкриття рахунків для операцій з коштами
  • інвентаризація
  • опанування азів бюджетного законодавства.

Семінар відбувся 16 листопада. У ньому взяли участь усі директори загальноосвітніх навчальних закладів Житомира. Семінар пройшов у формі діалогу учасників з лекторами — експертами видавничої групи «Головбух» Цифрового видавництва Експертус. Юридично-правові питання докладно висвітлила Наталія Васильченко, а питання бухгалтерського обліку й звітності — Людмила Кравченко та Фаїна Іскрижицька. Модератором семінару була Ніна Омельяненко, шеф-редактор управлінських видань Експертус: Освіта.

Надзвичайно цінними і корисними для керівників житомирських шкіл стали поради, відповіді на запитання Тетяни Оленич, директора київської спеціалізованої школи № 189, адже ця школа зробила перші самостійні кроки до автономії ще у 1992 році і вже має чималий досвід.

На думку учасників, знання, які вони отримали під час семінару, допоможуть уникнути помилок у роботі, а подарунок від Цифрового видавництва Експертус — піврічний доступ до електронного журналу «Практика управління закладом освіти» — стане щоденною надійною фаховою підтримкою, помічником у розв’язанні робочих ситуацій.

«Семінар був дуже корисним. За кілька днів після нього відбулася нарада керівників шкіл із заступником міського голови, директором департаменту бюджету та фінансів з питань автономізації навчальних закладів. Завдяки знанням, отриманим на семінарі, нарада пройшла надзвичайно продуктивно. Наші керівники порушували конкретні питання, навіть цитували ваших лекторів. Ми вдячні всім, хто долучився до необхідної справи — навчання», — повідомила фахівцям видавництва Світлана Ковтуненко, заступник начальника управління освіти Житомирської міської ради.

Зауважте!

Випуск 2016.4 КОЗА-ДИСКа «Шаблони документів закладу освіти» присвячений темі «Фінансова самостійність навчального закладу». На ньому доступні, зокрема, корисні матеріали, типові форми, шаблони та бланки щодо:

  • бухобліку
  • відкриття рахунків
  • організації роботи бухгалтера (бухгалтерської служби)

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Свідоцтво досягнень — оцінювання учнів за вимогами НУШ

Свідоцтво досягнень — документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. У яких класах НУШ цей документ обов'язковий та як його заповнювати — читайте у статті та скачуйте шаблони свідоцтв
329504

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
260520

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1602

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
176

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді