Інститут модернізації змісту освіти у листі від 29.07.2016 № 2.1/10-1855 надав Методичні рекомендації щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.
У листі наголошено на актуальності проблеми здоров'я школярів. І саме педагоги мають змогу здійснювати здоров'язбережувальний та здоров'яформувальний вплив на школярів. З огляду на це серед педагогічно доцільних прийомів виокремлено такі, як:
- використання на заняттях таких елементів змісту (фактів, аргументів, прикладів, задач), які б поступово переконували школярів у негативних наслідках шкідливих звичок для здоров'я та необхідності здорового способу життя (навчальний аспект);
- організаційно-педагогічна робота, спрямована на формування в школі норм і традицій залучення до здорового способу життя, «моди на здоров'я».
Задля пропаганди здорового способу життя та організації спортивно-масової зайнятості учнів рекомендують звертатися до різних напрямів роботи:
Спортивно-масова робота | - визначення в межах учнівського самоврядування відповідальних за спортивно-масову роботу (початок навчального року)
- планування спортивно-масової роботи в школі (початок навчального року)
- участь у військово-патріотичній роботі (протягом навчального року)
- участь у всеукраїнських та регіональних спортивних змаганнях (протягом навчального року)
|
Фізкультурно-оздоровча робота | - доведення до відома батьків інформації про спортивні секції та (або) наявності тренажерного залу в школі (початок навчального року)
- проведення днів здоров'я (протягом навчального року)
- організація зарядок та «фізкультхвилинок» на уроках (протягом навчального року)
- проведення спортивних ігор на природі спільно з батьками (протягом навчального року)
- виконання спільної роботи класного керівника з медичним працівником і вчителями фізичної культури (протягом навчального року)
|
Агітаційно-пропагандистська робота | - організація протягом навчального року зустрічей батьків із учителями фізичної культури, шкільним лікарем, шкільними офіцерами поліції, працівниками служби у справах дітей, психологом та соціальним педагогом школи, видатними спортсменами й волонтерами
|
Фізкультурно-художнє або спортивне свято має розпочинатися урочистими церемоніями (підняттям українського національного або олімпійського прапорів, привітання гостей і представників місцевої влади тощо). Тому під час складання плану того чи того заходу варто передбачати такі елементи оформлення й супроводу заходу, як:
- національна символіка, музика (Гімн)
- засоби наочної агітації та пропаганди.
Досягти масовості у залученні дітей та молоді до участі у спортивно-оздоровчих заходах можна за використання елементів народної фізичної культури. До того ж розвиваючи фізичні якості, діти одночасно матимуть змогу ознайомлюватися з народними звичаями, традиціями, обрядами, збагачувати й розширювати свої знання з історії України.
Під час проведення заходів доцільно застосувати елементи народного танцю, обрядових дій, народної рухливої гри, хороводу. До програми спортивно-оздоровчого заходу варто включати:
- командні проходження строєм під супровід і виконання української народної пісні
- змагання на знання прислів’їв про здоров’я
- поєдинки богатирів задля прояву особистих фізичних умінь і навичок.
Також доцільно віддати перевагу українській обрядовості, впроваджуючи народні форми фізичного виховання поза межами освітніх закладів.
Докладніше зі змістом листа можна ознайомитися за посиланням.
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
НМТ у 2025 році відбувалося з 14 травня по 25 липня – випускники здавали чоти обов'язкові предмети. Які саме і за яким алгоритмом, а також де підготуватися до НМТ - говоримо у статті. Адже тема НМТ залишається актуальною
Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
Чи відіграє педагогічне кредо свою роль у вашій професійній діяльності? Чи ви його склали й забули? Воно справжнє, саме для вас і про вас, чи абстрактне, для веб-сайту школи чи плакату на стіні?
Беріть у роботу рекомендації, як перевести учнів на наступний рік навчання та за яких умов не переводити, а залишити для повторного навчання