У листі наголошено на актуальності проблеми здоров'я школярів. І саме педагоги мають змогу здійснювати здоров'язбережувальний та здоров'яформувальний вплив на школярів. З огляду на це серед педагогічно доцільних прийомів виокремлено такі, як:
- використання на заняттях таких елементів змісту (фактів, аргументів, прикладів, задач), які б поступово переконували школярів у негативних наслідках шкідливих звичок для здоров'я та необхідності здорового способу життя (навчальний аспект);
- організаційно-педагогічна робота, спрямована на формування в школі норм і традицій залучення до здорового способу життя, «моди на здоров'я».
Задля пропаганди здорового способу життя та організації спортивно-масової зайнятості учнів рекомендують звертатися до різних напрямів роботи:
Спортивно-масова робота |
|
Фізкультурно-оздоровча робота |
|
Агітаційно-пропагандистська робота |
|
Фізкультурно-художнє або спортивне свято має розпочинатися урочистими церемоніями (підняттям українського національного або олімпійського прапорів, привітання гостей і представників місцевої влади тощо). Тому під час складання плану того чи того заходу варто передбачати такі елементи оформлення й супроводу заходу, як:
- національна символіка, музика (Гімн)
- засоби наочної агітації та пропаганди.
Досягти масовості у залученні дітей та молоді до участі у спортивно-оздоровчих заходах можна за використання елементів народної фізичної культури. До того ж розвиваючи фізичні якості, діти одночасно матимуть змогу ознайомлюватися з народними звичаями, традиціями, обрядами, збагачувати й розширювати свої знання з історії України.
Під час проведення заходів доцільно застосувати елементи народного танцю, обрядових дій, народної рухливої гри, хороводу. До програми спортивно-оздоровчого заходу варто включати:
- командні проходження строєм під супровід і виконання української народної пісні
- змагання на знання прислів’їв про здоров’я
- поєдинки богатирів задля прояву особистих фізичних умінь і навичок.
Також доцільно віддати перевагу українській обрядовості, впроваджуючи народні форми фізичного виховання поза межами освітніх закладів.
Докладніше зі змістом листа можна ознайомитися за посиланням.