Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у тематичному числі журналу «Музичний керівник» № 7/2016.
Музикотерапію застосовують в усьому світі. Захоплення нею докотилося й до України. Нині до використання в освітніх закладах схвалено програми з музикотерапії. Перші кроки зроблено і в царині музичного виховання дошкільників. Адже виявляється, що заняття музикою гармонійно й природно можна наповнити м’яким терапевтичним змістом:
- корегувати емоції та настрої дітей
- знімати м’язове напруження або стимулювати активність
- долати проблеми з мовленням, порушенням сну абощо.
Наші автори поділилися досвідом, зокрема, щодо таких важливих та актуальних питань:
- які зміни в собі слід здійснити педагогові, аби проводити музикотерапевтичні заняття для дітей
- як застосувати лікувальний потенціал національної музичної автентики, що є найбільш природною для відновлення емоційної гармонії українців
- як організувати музикотерапевтичні заняття для дітей-переселенців та їхніх батьків
- як «подружити» антиподів ― музикотерапію та дитяче свято.
У журналі подано «плей-листи» музичних творів, які варто застосовувати з корекційною метою:
- для подолання різних негативних емоційних станів
- для поліпшення відчуттів у певні режимні моменти дня дошкільника.
А ще ― музикотерапевтичні ігри, вправи, тренінги, майстер-класи та консультації.
Опанувати лікувальні шифри мелодій та ритмів, випробувані часом, нічого не коштує. Головне — проявити інтерес, спробувати по-новому поглянути на свою професійну місію. Хтозна, можливо саме це вчергове дасть змогу почуватися на високій ноті власних можливостей…