Заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними, а не закомплексовувати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 26 липня під час робочої зустрічі з освітянами Волині зауважила, що потрібно переорієнтувати навчання у школі на освоєння знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя.

«Українська школа має заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними, а не закомплексовувати», — підкреслила Міністр.

Щоб сучасна дитина не втрачала інтерес до навчання, потрібно переглянути зміст освіти. Міністерство вже оновило програми початкової школи та змінює методичні рекомендації для вчителів.

Та задля успішного запровадження оновлених програм необхідні розуміння й підтримка вчителів. Тому Міністр закликала освітян на серпневих конференціях у регіонах організувати засідання методичних об’єднань вчителів початкової школи та обговорити оновлені програми і методичні рекомендації до них.

Прикметно, що за новими методичними рекомендаціями першокласники писатимуть олівцем. «Це дозволить дітям не боятися власних помилок, адже ручкою потрібно закреслювати чи виправляти. А це часто призводить до психологічних травм у дітей, особливо коли доводиться виривати сторінку із зошита й переписувати ще раз», — пояснила Лілія Гриневич.

Натомість під час вивчення англійської мови у початковій школі більше уваги приділятимуть розвитку усного мовлення, а не написанню слів. Задля вдосконалення навичок аудіювання та говоріння здебільшого використовуватимуть пісні, вірші, аудіо- та відеоматеріали, а також навчальні інтернет-ресурси для самостійної роботи.

Міністр також зауважила, що втілення змін значно залежатиме від професійної підготовки та вмотивованості освітян. Одним зі способів підвищення мотивації є добровільна сертифікація, за результатами якої вчителі матимуть право на надбавку до ставки заробітної плати та посадового окладу.

«Ми розглядаємо вчителів, які пройдуть сертифікацію, як агентів змін, які розуміють про що реформа і можуть поділитися цим досвідом зі своїми колегами», — резюмувала Міністр.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264518

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1974

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168842

Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
85193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді