Інститут модернізації змісту освіти у листі від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 надав Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.
У додатку до листа зауважено, що сучасна школа вимагає докорінного переосмислення усієї системи виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності учня, створення умов для самореалізації у різних видах творчої діяльності.
Головною метою виховання особистості є підготовка учнів до повноцінного суспільного життя, яке передбачає виконання ролей громадянина, трудівника, громадського діяча, сім'янина, товариша.
У відповідних розділах Методичних рекомендацій визначено зміст таких завдань і напрямів виховної роботи на 2016/2017 навчальний рік, як:
- національно-патріотичне виховання
- превентивне виховання
- фізичне виховання
- художньо-естетичне виховання
- розвиток знань, світогляду, екологічних умінь, навичок і культури засобами натуралістичної роботи
- підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя
- професійна орієнтація та допрофільна підготовка.
Також у додатку подано переліки навчально-методичної літератури й програм, схвалених для використання в загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах, а також заходи, які необхідно передбачити в планах роботи навчальних закладів щодо відзначення важливих пам’ятних і ювілейних дат на 2016/2017 навчальний рік.
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти
Пропонуємо скористатися практикою адвент-читань. Така робота з літературними творами найкраща у форматі літературних хвилинок. Це художнє читання для душі, яке можна доповнити й розбавити різними видами активностей з огляду на можливості дітей і вихователя, а також на конкретну ситуацію
І початківець, і досвідчений педагог може мати проблеми з плануванням своєї роботи. Наче рецепт простий — спершу обрати ключові завдання, а за ними й інші з’являться. Як визначити та візуалізувати завдання, щоб річний план був реальним та ефективним? Читаємо у статті
Наводимо перелік документів практичного психолога закладу дошкільної освіти. Зокрема, докладно розглянемо вимоги до річного плану роботи фахівця, з’ясуємо, які нормативні документи врахувати під час складання, які пріоритетні напрями і тематику роботи з дітьми, педагогами та батьками обрати для реалізації передбачених у плані завдань
Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті