Не всі з 500 тисяч українських вчителів готові до швидких змін, однак цей шлях потрібно пройти і вже зараз пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.
Про це заявила Міністр освіти і науки Лілія ГРИНЕВИЧ під час відкриття україно-польського експертного семінару «Нова Українська Школа» у Варшаві.
Наразі у Верховній Раді України вже знаходиться проект закону, який законодавчо закріплює базові положення реформування загальної середньої освіти.
«Базовий законопроект «Про освіту», який очікує у Верховній Раді України на розгляд, містить мету освіти, яка віддзеркалює рух до суспільства сталого розвитку та європейський вибір України. Зокрема у проекті прописано 8 компетентностей, узгоджених в ЄС, а також ми додали ще ті, які вважали потрібними саме нам», — зауважила Л.ГРИНЕВИЧ.
Так, рекомендація Європейського Парламенту та Ради ЄС «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя» від 18 грудня 2006 року містить перелік восьми основних компетенцій:
- спілкування рідною мовою
- спілкування іноземними мовами
- знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки
- навички роботи з цифровими носіями
- навчання заради здобуття знань
- соціальні та громадянські навички
- ініціативність та практичність
- обізнаність та самовираження у сфері культури
Джерело: УНН
Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
З'ясуємо чинні положення щодо оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень