Не всі з 500 тисяч українських вчителів готові до швидких змін, однак цей шлях потрібно пройти і вже зараз пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.
Про це заявила Міністр освіти і науки Лілія ГРИНЕВИЧ під час відкриття україно-польського експертного семінару «Нова Українська Школа» у Варшаві.
Наразі у Верховній Раді України вже знаходиться проект закону, який законодавчо закріплює базові положення реформування загальної середньої освіти.
«Базовий законопроект «Про освіту», який очікує у Верховній Раді України на розгляд, містить мету освіти, яка віддзеркалює рух до суспільства сталого розвитку та європейський вибір України. Зокрема у проекті прописано 8 компетентностей, узгоджених в ЄС, а також ми додали ще ті, які вважали потрібними саме нам», — зауважила Л.ГРИНЕВИЧ.
Так, рекомендація Європейського Парламенту та Ради ЄС «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя» від 18 грудня 2006 року містить перелік восьми основних компетенцій:
- спілкування рідною мовою
- спілкування іноземними мовами
- знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки
- навички роботи з цифровими носіями
- навчання заради здобуття знань
- соціальні та громадянські навички
- ініціативність та практичність
- обізнаність та самовираження у сфері культури
Джерело: УНН
2023 року КМУ схвалив Концепцію безпеки закладів освіти. Проаналізуємо, що передбачено нею та чого очікувати.
Переводите працівника на іншу посаду — дізнайтеся, як правильно оформити документацію
Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
Ми підготували для вас зразок оформлення номенклатури справ закладу освіти, а також підказки і шпаргалки щодо вчасної та ефективної роботи з цим документом.
Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.