Нові освітні стандарти освітянам допоможуть розробити польські колеги

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Варшаві 23 червня 2016 року відбулося відкриття українсько-польського експертного семінару «Нова українська школа». У межах цієї ініціативи найкращі польські фахівці-освітяни допомагатимуть українським колегам розробити стандарти й навчальні програми нової української школи, що мають бути готовими до 2018 року.

За словами Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, нині в нашій державі панує криза змісту сучасної школи, де учні здобувають лише суму певних знань. Тож Україні, спираючись на досвід найліпших світових практик, потрібно визначити базові цінності, компетенції і ядро знань для нової української школи.

Під час українсько-польського експертного семінару експерти погодилися, що не всі з 500 тисяч українських вчителів готові до швидких змін. Однак цей шлях потрібно пройти і вже зараз слід пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.

Своєю чергою, Міністр освіти і науки України зазначила, що базовий законопроект «Про освіту», який закріплює основні положення реформування загальної середньої освіти, містить компетенції, узгоджені в ЄС. Також він доповнений компетенціями, формування яких потребує саме українська молодь. Нині законопроект уже чекає на розгляд у парламенті України.

Компетенції, про які йшлося в промові Міністра, містяться в Рекомендації Європейського Парламенту та Ради ЄС «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя» від 18.12.2006 № 2006/962/ЄС. Це такі компетенції, як:

  • спілкування рідною мовою;
  • спілкування іноземними мовами;
  • знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки;
  • навички роботи з цифровими носіями;
  • навчання заради здобуття знань;
  • соціальна та громадські навички;
  • ініціативність та практичність;
  • обізнаність та самовираження.

На своїй сторінці у Facebook Лілія Гриневич додала: «Домовились укласти угоду про співпрацю, яка стосувалася б питань академічної доброчесності (боротьба з плагіатом), спільної участі у програмі Horizon 2020, посилення академічної мобільності для викладачів та налагодження видачі подвійних дипломів для студентів. Також плануємо створити інтернет-платформу для зручного пошуку міжнародного партнерства між університетами».

Першоджерело: офіційний сайт Міністерства освіти та науки України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282473

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
62

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110436

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді