Нові освітні стандарти освітянам допоможуть розробити польські колеги

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Варшаві 23 червня 2016 року відбулося відкриття українсько-польського експертного семінару «Нова українська школа». У межах цієї ініціативи найкращі польські фахівці-освітяни допомагатимуть українським колегам розробити стандарти й навчальні програми нової української школи, що мають бути готовими до 2018 року.

За словами Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, нині в нашій державі панує криза змісту сучасної школи, де учні здобувають лише суму певних знань. Тож Україні, спираючись на досвід найліпших світових практик, потрібно визначити базові цінності, компетенції і ядро знань для нової української школи.

Під час українсько-польського експертного семінару експерти погодилися, що не всі з 500 тисяч українських вчителів готові до швидких змін. Однак цей шлях потрібно пройти і вже зараз слід пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.

Своєю чергою, Міністр освіти і науки України зазначила, що базовий законопроект «Про освіту», який закріплює основні положення реформування загальної середньої освіти, містить компетенції, узгоджені в ЄС. Також він доповнений компетенціями, формування яких потребує саме українська молодь. Нині законопроект уже чекає на розгляд у парламенті України.

Компетенції, про які йшлося в промові Міністра, містяться в Рекомендації Європейського Парламенту та Ради ЄС «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя» від 18.12.2006 № 2006/962/ЄС. Це такі компетенції, як:

  • спілкування рідною мовою;
  • спілкування іноземними мовами;
  • знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки;
  • навички роботи з цифровими носіями;
  • навчання заради здобуття знань;
  • соціальна та громадські навички;
  • ініціативність та практичність;
  • обізнаність та самовираження.

На своїй сторінці у Facebook Лілія Гриневич додала: «Домовились укласти угоду про співпрацю, яка стосувалася б питань академічної доброчесності (боротьба з плагіатом), спільної участі у програмі Horizon 2020, посилення академічної мобільності для викладачів та налагодження видачі подвійних дипломів для студентів. Також плануємо створити інтернет-платформу для зручного пошуку міжнародного партнерства між університетами».

Першоджерело: офіційний сайт Міністерства освіти та науки України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2773

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
178

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273302

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256564

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді