Читання вголос заохотить дітей до книжок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Російські педагоги і психологи певні, що читання вголос допоможе дитині полюбити читати. Особливо, якщо спочатку батьки будуть читати дітям, а потім — навпаки.

Так, доцент Московського міського психолого-педагогічного університету (МГППУ) Михайло Телєгін зазначив, що нових рецептів, як викликати у дитини інтерес до літератури, немає, і всі інновації безсилі. На його думку, сучасні діти не люблять читати, тому що у них немає такої звички і мало позитивних прикладів. «Мама з книгою, тато з книгою, найкращий подарунок — книга: раніше була звичка до читання, зараз її немає», — зазначив Телегін.

Погодилася з такою думкою й начальник методичного відділу центру «Практичний психолог» МГППУ Ілона Грошева. Вона пропонує сім'ям виділяти кожен вечір на спільне читання вголос хоча б 15 хвилин. „Сьогодні мама читає, завтра — тато, а післязавтра — дитина. Книга для такого читання повинна бути цікава всієї сім'ї. Для того, щоб інтерес був постійний, як і у фільмах, і мультиках, закінчуємо читання на чомусь цікавому, а що буде далі, ми дізнаємося завтра“, — радить експерт.

Так само діти виконують домашнє завдання: спочатку їм допомагають батьки, і поступово дитина робить це самостійно.

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Також експерти вважають, що не варто батьками боротися з електронними книгами та іншими сучасними новинками. «Якщо читають на цифровому носії — нехай, все-таки важливі якість, суть, а не форма. Але, врешті-решт, паперова книга для очей корисна», — запевнив доцент МГППУ.

На думку Грошевой, безглуздо перешкоджати дітям читати з електронних носіїв. «Нерозумно боротися з тим, що є. Це винайдено і чому ми повинні від цього відмовлятися?», — зауважила вона.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2774

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
183

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273304

Як і навіщо аналізувати урок вчителя

Аналіз уроку — частина внутрішньошкільного контролю. Яка його мета, як підготуватися до відвідування уроку, які типові помилки в аналізуванні уроків мають місце — у статті.
256574

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді