Читання вголос заохотить дітей до книжок

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Російські педагоги і психологи певні, що читання вголос допоможе дитині полюбити читати. Особливо, якщо спочатку батьки будуть читати дітям, а потім — навпаки.

Так, доцент Московського міського психолого-педагогічного університету (МГППУ) Михайло Телєгін зазначив, що нових рецептів, як викликати у дитини інтерес до літератури, немає, і всі інновації безсилі. На його думку, сучасні діти не люблять читати, тому що у них немає такої звички і мало позитивних прикладів. «Мама з книгою, тато з книгою, найкращий подарунок — книга: раніше була звичка до читання, зараз її немає», — зазначив Телегін.

Погодилася з такою думкою й начальник методичного відділу центру «Практичний психолог» МГППУ Ілона Грошева. Вона пропонує сім'ям виділяти кожен вечір на спільне читання вголос хоча б 15 хвилин. „Сьогодні мама читає, завтра — тато, а післязавтра — дитина. Книга для такого читання повинна бути цікава всієї сім'ї. Для того, щоб інтерес був постійний, як і у фільмах, і мультиках, закінчуємо читання на чомусь цікавому, а що буде далі, ми дізнаємося завтра“, — радить експерт.

Так само діти виконують домашнє завдання: спочатку їм допомагають батьки, і поступово дитина робить це самостійно.

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Також експерти вважають, що не варто батьками боротися з електронними книгами та іншими сучасними новинками. «Якщо читають на цифровому носії — нехай, все-таки важливі якість, суть, а не форма. Але, врешті-решт, паперова книга для очей корисна», — запевнив доцент МГППУ.

На думку Грошевой, безглуздо перешкоджати дітям читати з електронних носіїв. «Нерозумно боротися з тим, що є. Це винайдено і чому ми повинні від цього відмовлятися?», — зауважила вона.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45467

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
90971

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді