Читання вголос заохотить дітей до книжок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Російські педагоги і психологи певні, що читання вголос допоможе дитині полюбити читати. Особливо, якщо спочатку батьки будуть читати дітям, а потім — навпаки.

Так, доцент Московського міського психолого-педагогічного університету (МГППУ) Михайло Телєгін зазначив, що нових рецептів, як викликати у дитини інтерес до літератури, немає, і всі інновації безсилі. На його думку, сучасні діти не люблять читати, тому що у них немає такої звички і мало позитивних прикладів. «Мама з книгою, тато з книгою, найкращий подарунок — книга: раніше була звичка до читання, зараз її немає», — зазначив Телегін.

Погодилася з такою думкою й начальник методичного відділу центру «Практичний психолог» МГППУ Ілона Грошева. Вона пропонує сім'ям виділяти кожен вечір на спільне читання вголос хоча б 15 хвилин. „Сьогодні мама читає, завтра — тато, а післязавтра — дитина. Книга для такого читання повинна бути цікава всієї сім'ї. Для того, щоб інтерес був постійний, як і у фільмах, і мультиках, закінчуємо читання на чомусь цікавому, а що буде далі, ми дізнаємося завтра“, — радить експерт.

Так само діти виконують домашнє завдання: спочатку їм допомагають батьки, і поступово дитина робить це самостійно.

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Також експерти вважають, що не варто батьками боротися з електронними книгами та іншими сучасними новинками. «Якщо читають на цифровому носії — нехай, все-таки важливі якість, суть, а не форма. Але, врешті-решт, паперова книга для очей корисна», — запевнив доцент МГППУ.

На думку Грошевой, безглуздо перешкоджати дітям читати з електронних носіїв. «Нерозумно боротися з тим, що є. Це винайдено і чому ми повинні від цього відмовлятися?», — зауважила вона.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46074

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9148

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1100

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді