Читання вголос заохотить дітей до книжок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Російські педагоги і психологи певні, що читання вголос допоможе дитині полюбити читати. Особливо, якщо спочатку батьки будуть читати дітям, а потім — навпаки.

Так, доцент Московського міського психолого-педагогічного університету (МГППУ) Михайло Телєгін зазначив, що нових рецептів, як викликати у дитини інтерес до літератури, немає, і всі інновації безсилі. На його думку, сучасні діти не люблять читати, тому що у них немає такої звички і мало позитивних прикладів. «Мама з книгою, тато з книгою, найкращий подарунок — книга: раніше була звичка до читання, зараз її немає», — зазначив Телегін.

Погодилася з такою думкою й начальник методичного відділу центру «Практичний психолог» МГППУ Ілона Грошева. Вона пропонує сім'ям виділяти кожен вечір на спільне читання вголос хоча б 15 хвилин. „Сьогодні мама читає, завтра — тато, а післязавтра — дитина. Книга для такого читання повинна бути цікава всієї сім'ї. Для того, щоб інтерес був постійний, як і у фільмах, і мультиках, закінчуємо читання на чомусь цікавому, а що буде далі, ми дізнаємося завтра“, — радить експерт.

Так само діти виконують домашнє завдання: спочатку їм допомагають батьки, і поступово дитина робить це самостійно.

Психологи впевнені, що лише наявність великої кількості книг в домі не викличе у дитини інтерес до читання. Вони радять батькам, щодня знаходити час на спілкування з дитиною, не тільки щоб запитати, як його справи, а й поговорити про книжки, обговорити прочитані твори.

Також експерти вважають, що не варто батьками боротися з електронними книгами та іншими сучасними новинками. «Якщо читають на цифровому носії — нехай, все-таки важливі якість, суть, а не форма. Але, врешті-решт, паперова книга для очей корисна», — запевнив доцент МГППУ.

На думку Грошевой, безглуздо перешкоджати дітям читати з електронних носіїв. «Нерозумно боротися з тим, що є. Це винайдено і чому ми повинні від цього відмовлятися?», — зауважила вона.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7097

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3144

Адаптація дитини до дитячого садка: вдало пройдемо разом

Адаптація — це випробування не лише для малюка, а й для всієї родини. Як пройти його легко та без сліз? У нашій статті ми розповідаємо про три головні чинники, що впливають на успішну адаптацію: досвід дитини, підготовка батьків і професіоналізм педагогів. Дізнайтеся, як допомогти вашому малюку звикнути до нового середовища, уникнути типових помилок і зробити період адаптації спокійним та радісним.
778

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
274126

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді