Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини за допомогою кваліметричної моделі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Працівникам дошкільних навчальних закладів: у МОН України оприлюднили методичні рекомендації щодо використання в роботі кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та інструментарій її практичного застосування

Працівники управлінь (відділів) освіти, керівники та педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів отримали Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі оцінювання. Про це йдеться у листі МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535.

Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток  дитини дошкільного віку та її готовність до початкової школи.

Отримати  цілісне уявлення про рівень розвиненості, вихованості і зіставити фактично досягнуті результати з очікуваними дає змогу кваліметричний підхід до організації моніторингу оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів (за методикою Г. Єльникової). Цей підхід сприяє створенню оптимальних умов для розкриття потенційних можливостей кожної дитини.

Таке оцінювання може проводити як сам педагог, так і вихователь-методист дошкільного навчального закладу.

Рекомендовано проводити оцінювання двічі на рік:

  • перше оцінювання — на початку року у вересні-жовтні для корекції освітньої діяльності вихователя
  • друге — у квітні-травні для визначення сумарного кінцевого показника розвиненості дитини, а також невикористаних резервів розвитку дитини.

У відомстві наголошують, що використання кваліметричної моделі оцінювання розвитку дитини можливе лише за наявності комп’ютера та за бажанням колективу дошкільного навчального закладу.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110336

Протокол засідання атестаційної комісії: оформити правильно

Атестація педагогів відбувається за новим Положенням про атестацію педагогічних працівників. Згідно з ним засідання атестаційної комісії оформляються протоколом. Хто за нього відповідає, які дані він повинен містити, як скласти протокол засідання атестаційної комісії – читайте далі
47316

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11589

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді