Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини за допомогою кваліметричної моделі

Працівникам дошкільних навчальних закладів: у МОН України оприлюднили методичні рекомендації щодо використання в роботі кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та інструментарій її практичного застосування

Працівники управлінь (відділів) освіти, керівники та педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів отримали Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі оцінювання. Про це йдеться у листі МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535.

Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток  дитини дошкільного віку та її готовність до початкової школи.

Отримати  цілісне уявлення про рівень розвиненості, вихованості і зіставити фактично досягнуті результати з очікуваними дає змогу кваліметричний підхід до організації моніторингу оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів (за методикою Г. Єльникової). Цей підхід сприяє створенню оптимальних умов для розкриття потенційних можливостей кожної дитини.

Таке оцінювання може проводити як сам педагог, так і вихователь-методист дошкільного навчального закладу.

Рекомендовано проводити оцінювання двічі на рік:

  • перше оцінювання — на початку року у вересні-жовтні для корекції освітньої діяльності вихователя
  • друге — у квітні-травні для визначення сумарного кінцевого показника розвиненості дитини, а також невикористаних резервів розвитку дитини.

У відомстві наголошують, що використання кваліметричної моделі оцінювання розвитку дитини можливе лише за наявності комп’ютера та за бажанням колективу дошкільного навчального закладу.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді