Спите менше 8-ми годин? Програє працездатність!

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Учені доводять: мозок будь-якої людини для нормальної роботи потребує 8-годинного відпочинку. Однак є люди, яким вистачає 6 годин сну, щоб добре себе почувати. Кому в такому випадку довіряти: суб’єктивним відчуттям або словам ученим?

Спати треба не менше 8 годин, відтак зі здоров’ям і працездатністю не буде проблем.

За словами вчених, мозок будь-якої людини для нормальної роботи потребує 8-годинного відпочинку. Однак є люди, яким вистачає 6 годин сну, щоб добре себе почувати. Кому в такому випадку довіряти: суб’єктивним відчуттям або словам ученим, які запевняють, що через недосипання до норми виникають проблеми з працездатністю?

Виявляється, що навіть якщо ви почуваєте себе бадьорим і виспалися після 6-годинного сну, головний мозок все одно обробляє інформацію повільніше, ніж аби ви дозволили йому відпочити 8 годин. За словами фахівців з лікарні Брігама, внутрішній голос в даному випадку слухати не треба, так як він вводить в оману. Насправді, як би ви добре себе не почували, недолік сну позначається на працездатності.

Вчені організували експеримент, в якому взяли участь 12 осіб. Протягом місяця дослідники спостерігали, як на стані добровольців позначається зміна режиму неспання і сну. У перший тиждень всім учасникам дозволяли добре висипатися: всі вони спали по 10-12 годин. В останні три тижні їм давали спати не більше 6-сти і при цьому подовжували добовий цикл до 28 годин.

Для оцінки стану учасників експерименту вчені використовували комп’ютерний тест, в якому необхідно було максимально швидко замінити певні візуальні об’єкти. Дослідники помітили, що після зменшення тривалості сну реакція добровольців сповільнилася, незважаючи на те, що деякі з них почувалися відпочившими. Причому зсув періоду неспання на нічний час через подовження доби ще більше уповільнював реакцію.

Дослідники звертають увагу на те, що точність виконання поставленого завдання залишалася на колишньому рівні: випробовувані виконували завдання акуратно, але з кожним днем усе повільніше. Свого максимуму гальмування досягло на третьому тижні з моменту старту ігор з часом.

Таким чином, через нестачу сну швидкість обробки даних мозком знижується, і звикнути до цього неможливо, принаймні, за місяць.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282504

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
68

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110447

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді