Марія Монтессорі: навчання без примусу та віра у самомотивацію

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Сьогодні, 31 серпня, виповнилося 142 роки з дня народження відомого італійського педагога, ученого та філософа Марії Монтессорі.

Марія Монтессорі (31 серпня 1870 - 6 травня 1952) була першою жінкою в історії Італії, яка закінчила курс медицини і однією з перших носительок наукового ступеня доктора наук.

Одним із свідчень міжнародного визнання Марії Монтессорі стало відоме рішення ЮНЕСКО (1988), що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ столітті. Це американець Джон Дьюї, німець Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі і радянський педагог Антон Макаренко.

Педагогіка Монтессорі, також відома як система Монтессорі ― система виховання, запропонована в першій половині XX століття. Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Монтессорі вірила в самоцінність кожної дитини. У педагогіці Монтессорі не застосовуються порівняння і вимірювання за існуючими загальним мірками. Замість цього діти вчаться вільно, без примусу, зовнішнього втручання і критики. Марія Монтессорі була переконана в тому, що як заохочення, так і покарання шкідливі для внутрішньої орієнтації людини і що люди повинні вчитися, дотримуючись власної мотивації. В першу чергу тому, що прагнення брати участь у житті дорослих органічно властиве природі підростаючого.

Педагогіка Монтессорі зосереджується на потребах, здібностях і обдарованості кожної окремої дитини. Діти вчаться краще за все, коли вони можуть самі визначати свій ритм і спосіб навчання. Тому Монтессорі-педагоги заохочують дітей самим керувати вибором темпу, теми та закріплення вивченого.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
131383

Інструктажі з пожежної безпеки в закладі освіти: як проводити

Діє Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням. Що має знати керівник, щоб уникнути непорозумінь під час перевірки закладу? Скачайте форму Журналу реєстрації інструктажів
49891

Держбюджет-2026: рекордні видатки на освіту

У Держбюджеті-2026 на освіту передбачено 278,7 млрд грн, що на 79,8 млрд грн більше ніж у 2025 році. З’ясуємо, на що саме спрямовані ці кошти та чого очікувати освітянам у 2026 році
301

Завершуємо навчальний семестр у школі

На закінчення навчального семестру в закладах загальної середньої освіти педагоги підбивають підсумки роботи, звітують. Нині звіт вчителя за семестр — це здебільшого вчасне виставлення оцінок за семестр, коректно заповнені класний журнал, свідоцтва досягнень або табелі навчальних досягнень учнів
252882

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді