Марія Монтессорі: навчання без примусу та віра у самомотивацію

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Сьогодні, 31 серпня, виповнилося 142 роки з дня народження відомого італійського педагога, ученого та філософа Марії Монтессорі.

Марія Монтессорі (31 серпня 1870 - 6 травня 1952) була першою жінкою в історії Італії, яка закінчила курс медицини і однією з перших носительок наукового ступеня доктора наук.

Одним із свідчень міжнародного визнання Марії Монтессорі стало відоме рішення ЮНЕСКО (1988), що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ столітті. Це американець Джон Дьюї, німець Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі і радянський педагог Антон Макаренко.

Педагогіка Монтессорі, також відома як система Монтессорі ― система виховання, запропонована в першій половині XX століття. Методика Монтессорі заснована на індивідуальному підході педагога до кожної дитини: малюк постійно сам вибирає дидактичний матеріал і тривалість занять, розвиваючись у власному ритмі і напрямку.

Монтессорі вірила в самоцінність кожної дитини. У педагогіці Монтессорі не застосовуються порівняння і вимірювання за існуючими загальним мірками. Замість цього діти вчаться вільно, без примусу, зовнішнього втручання і критики. Марія Монтессорі була переконана в тому, що як заохочення, так і покарання шкідливі для внутрішньої орієнтації людини і що люди повинні вчитися, дотримуючись власної мотивації. В першу чергу тому, що прагнення брати участь у житті дорослих органічно властиве природі підростаючого.

Педагогіка Монтессорі зосереджується на потребах, здібностях і обдарованості кожної окремої дитини. Діти вчаться краще за все, коли вони можуть самі визначати свій ритм і спосіб навчання. Тому Монтессорі-педагоги заохочують дітей самим керувати вибором темпу, теми та закріплення вивченого.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57748

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17609

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46148

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді