Успішність людини залежить від похвал батьками в дитинстві ― психолог

Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності.

Віра дорослого у дитину допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

Таку думку висловила психолог, редактор журналів «Практичний психолог: Дитячий садок» та «Практичний психолог: Школа» Тетяна Гурковська.

Т. Гурковська запевнила, що батьківський оптимізм, позитивно-емоційна налаштованість щодо процесу і результату діяльності малюка, окрилює його, надихає в подальшому і забезпечує відчуття успіху.

За словами психолога, відчуття власного успіху, успішності, що пережито і прожито в період раннього віку ― формує певний емоційний ресурс: саме він у майбутньому допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

«Маленький дослідник має бути знайомим з почуттям задоволеності результатами своєї діяльності. Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності, неуспіх ― зниження активності навіть у відносно активних дітей», ― пояснила фахівець.

Т. Гурковська ткож наголосила, що необхідно підтримувати дитячу активність, схвалювати її, берегти від жорстоких «дорослих» ― «Ні», «Не так», «Неправильно» тощо. Це ― завдання та обов’язок батьків та вихователів. «Навіть, якщо ведмедика на полицю покладено головою вниз, схваліть намагання дитини покласти іграшку на місце, підтримайте її зусилля», ― зазначила психолог.

Пам’ятайте», що саме спроба щось зробити має бути підтримана та схвалена. Похвалити дитину, її дії треба одразу: «тут і тепер», ― наголосила Т. Груковська.

Вона також застерегла, щоб дорослі не були байдужими до дитячих звернень з приводу оцінювання. Адже для малюка це є життєво необхідним, від цього залежить і подальше розгортання стосунків, і його ставлення до світу, і сприйняття дитиною себе в ньому. «А тому в жодному разі, невідмахуйтесь від дитячих звернень та очікувань, не ігноруйте їх», ― сказала Т. Гурковська.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45499

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
91022

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді