Успішність людини залежить від похвал батьками в дитинстві ― психолог

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності.

Віра дорослого у дитину допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

Таку думку висловила психолог, редактор журналів «Практичний психолог: Дитячий садок» та «Практичний психолог: Школа» Тетяна Гурковська.

Т. Гурковська запевнила, що батьківський оптимізм, позитивно-емоційна налаштованість щодо процесу і результату діяльності малюка, окрилює його, надихає в подальшому і забезпечує відчуття успіху.

За словами психолога, відчуття власного успіху, успішності, що пережито і прожито в період раннього віку ― формує певний емоційний ресурс: саме він у майбутньому допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

«Маленький дослідник має бути знайомим з почуттям задоволеності результатами своєї діяльності. Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності, неуспіх ― зниження активності навіть у відносно активних дітей», ― пояснила фахівець.

Т. Гурковська ткож наголосила, що необхідно підтримувати дитячу активність, схвалювати її, берегти від жорстоких «дорослих» ― «Ні», «Не так», «Неправильно» тощо. Це ― завдання та обов’язок батьків та вихователів. «Навіть, якщо ведмедика на полицю покладено головою вниз, схваліть намагання дитини покласти іграшку на місце, підтримайте її зусилля», ― зазначила психолог.

Пам’ятайте», що саме спроба щось зробити має бути підтримана та схвалена. Похвалити дитину, її дії треба одразу: «тут і тепер», ― наголосила Т. Груковська.

Вона також застерегла, щоб дорослі не були байдужими до дитячих звернень з приводу оцінювання. Адже для малюка це є життєво необхідним, від цього залежить і подальше розгортання стосунків, і його ставлення до світу, і сприйняття дитиною себе в ньому. «А тому в жодному разі, невідмахуйтесь від дитячих звернень та очікувань, не ігноруйте їх», ― сказала Т. Гурковська.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як використати чат GPT у роботі з учнями

Поява чат-бота зі штучним інтелектом ChatGPT викликала справжній фурор серед дітей та дорослих. Появу чат-бота можна ігнорувати, а можна використати у роботі з учнями та під час підготовки до уроків. Ділимося ідеями у статті.
4910

Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період
7424

Методика проведення інтегрованого уроку в школі

Головна мета інтегрованого уроку — формування цілісної картини світу й підвищення пізнавального інтересу учнів. З'ясуємо особливості підготовки та проведення інтегрованого уроку. Розглянемо приклади застосування інтелект-карт у плануванні інтегрованих уроків
37266

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді