Успішність людини залежить від похвал батьками в дитинстві ― психолог

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності.

Віра дорослого у дитину допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

Таку думку висловила психолог, редактор журналів «Практичний психолог: Дитячий садок» та «Практичний психолог: Школа» Тетяна Гурковська.

Т. Гурковська запевнила, що батьківський оптимізм, позитивно-емоційна налаштованість щодо процесу і результату діяльності малюка, окрилює його, надихає в подальшому і забезпечує відчуття успіху.

За словами психолога, відчуття власного успіху, успішності, що пережито і прожито в період раннього віку ― формує певний емоційний ресурс: саме він у майбутньому допоможе дитині долати труднощі і перешкоди на шляху досягнення мети в подальші періоди дитинства.

«Маленький дослідник має бути знайомим з почуттям задоволеності результатами своєї діяльності. Відчуття успішності ґрунтується на вірі у свої можливості, на достатній кількості успішних дій. Успіх викликає і у зазвичай пасивних дітей більш або менш значне підвищення активності, неуспіх ― зниження активності навіть у відносно активних дітей», ― пояснила фахівець.

Т. Гурковська ткож наголосила, що необхідно підтримувати дитячу активність, схвалювати її, берегти від жорстоких «дорослих» ― «Ні», «Не так», «Неправильно» тощо. Це ― завдання та обов’язок батьків та вихователів. «Навіть, якщо ведмедика на полицю покладено головою вниз, схваліть намагання дитини покласти іграшку на місце, підтримайте її зусилля», ― зазначила психолог.

Пам’ятайте», що саме спроба щось зробити має бути підтримана та схвалена. Похвалити дитину, її дії треба одразу: «тут і тепер», ― наголосила Т. Груковська.

Вона також застерегла, щоб дорослі не були байдужими до дитячих звернень з приводу оцінювання. Адже для малюка це є життєво необхідним, від цього залежить і подальше розгортання стосунків, і його ставлення до світу, і сприйняття дитиною себе в ньому. «А тому в жодному разі, невідмахуйтесь від дитячих звернень та очікувань, не ігноруйте їх», ― сказала Т. Гурковська.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264518

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1975

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168842

Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
85193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді