У деяких областях використовують навчальну літературу, яка не має грифу МОНмолодьспорту

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Тривають перевірки забезпечення ЗНЗ навчальною літературою, якій надано відповідний гриф МОНмолодьспорту або схвалення для використання.

Протягом вересня-листопада 2012 року спеціалістами Державної інспекції навчальних закладів України за участю працівників Інституту інноваційних технологій і змісту освіти у Запорізькій, Одеській, Вінницькій, Івано-Франківській, Луганській, Сумській областях проведено перевірку забезпечення  загальноосвітніх навчальних закладів навчальною літературою, якій надано відповідний гриф МОНмолодьспорту або схвалення для використання у ЗНЗ.

Про це повідомили у прес-службі МОНмолодьспорту.

За повідомленням, зазначені перевірки здійснювалися на виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах».

Окрім того, зазначене питання вивчалося працівниками Інституту інноваційних технологій та змісту освіти у Тернопільській, Київській областях та м. Києві.

За результатами перевірок встановлено, що окремими органами управління освітою, керівниками навчальних закладів  не виконуються вимоги наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» в частині забезпечення використання у загальноосвітніх навчальних закладах тільки тієї навчальної літератури, якій надано відповідний гриф МОНмолодьспорту або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.

У п’яти з перевірених областей зафіксовано факти використання навчальної літератури (підручники та зошити), які не мають грифа МОНмолодьспорту або не внесені до Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством для використання у навчально-виховному процесі.

Так, в Іллічівській СЗШ № 4 Одеської області використовуються робочі зошити для 1-го класу (видавництво «Ранок», 2012 рік) з математики авторів  Назаренко А.А., Ольховської З.М., а в Запорізькій СЗШ № 104 – з «Основ здоров’я» під редакцією Диптан Н.В. та Чекіна О.Ю.

Першокласники Літинської, Дяківської середніх загальноосвітніх шкіл, СЗШ № 4 м. Хмельник та Качанівського загальноосвітнього навчального закладу I-II ступенів Хмільницького району Вінницької області навчаються за робочими зошитами з друкованою основою (додатковими посібниками для шкіл з українською та російською мовами навчання), що не мають грифа МОНмолодьспорту або не внесені до переліку рекомендованої Міністерством навчальної літератури.

Встановлено, що підставою для використання вищезазначеної літератури  в  навчальних закладах Луганської області став наказ управління освіти і науки Луганської облдержадміністрації від 29.05.2012 № 757 «Про проведення апробації якості навчальних видань видавництва «Ранок» у перших класах загальноосвітніх навчальних закладів Луганської області», додатком до якого був перелік видань, що підлягають апробації. 

Обласним управлінням освіти і науки зазначений наказ пізніше (наказ від 28.08.2012 р. № 1088, перед самим початком навчального року) відмінено з мотивацією «У зв'язку з тим, що навчальній літературі для перших класів видавництва «Ранок» протягом червня-серпня 2012 року комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти МОНмолодьспорту України надано позитивну оцінку з висновком «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» не має необхідності проводити відповідну апробацію у 2012/2013 навчальному році». Проте, зазначена інформація не відповідає дійсності.

Крім того, непоодинокими є  факти використання навчальної літератури, яка не має грифа МОНмолодьспорту або не внесена до Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством для використання під час навчально-виховного процесу  в основній та старшій школі.

Так, під час перевірки НВК «Школа ― гімназія № 3»  (м. Івано-Франківськ) встановлено факти використання посібників:  «Практичні та лабораторні роботи з хімії»  для 11 класу  (видавництво «Українська книжкова мережа») та «Збірник завдань з хімії для підготовки до ЗНО» (видавництво «Підручники та посібники»).

У навчальних закладах Луганської області (Кіровський НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. ― дошкільний навчальний заклад» № 16, Стахановська СЗШ № 18, Алчевська гімназія) використовуються  додаткові навчальні посібники, які в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту для використання в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році (листи МОНмолодьспорту від 23.08.2012 № 1/9-591 та № 1/9-592) взагалі не зазначені.

За результатами перевірок місцевим органам управління освітою рекомендовано посилити контроль за діяльністю навчальних закладів в частині використання у загальноосвітніх навчальних закладах тільки тієї навчальної літератури, якій надано відповідний гриф МОНмолодьспорту або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах та вжити відповідних заходів щодо неухильного виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282601

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
162

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
8

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110525

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді