Малюнок розкаже про емоції дитини

Якщо натиск на олівець сильно змінюється, це показник того, що дитина схильна до частої зміни настрою з незначного приводу або навіть без нього.

Якщо ви хочете краще зрозуміти дитину, подивіться, як вона натискає на олівець, коли малює, радять дослідники.

Так, посилений натиск свідчить про емоційну напруженість. Цей стан може виникнути при стресі, коли необхідно пристосовуватися до несподіваних змін в житті, або якщо дитина довгий час перебувала у несприятливих умовах. Дитині в цій ситуації властиво загальне збудження і відчуття, що потрібно щось робити, але неясно, що саме. Також сильний натиск може сигналізувати про високу конфліктності, агресивності.

Ослаблений натиск, коли лінія ледве видно, ниткоподібні, зустрічається при падінні рівня активності, особливо часто при астенії. Це стан нервового виснаження, ослаблення, при якому різко підвищується фізична і розумова стомлюваність, знижується працездатність, погіршуються пам'ять, увага, з'являються плаксивість, дратівливість, примхливість. Дуже слабкий натиск нерідко говорить про зниження настрою, недостатньою впевненості в собі і часто зустрічається у пасивних, сором‘язливих дітей. Про розвиток астенії також свідчать не доведені до кінця лінії (контур малюнка незамкнутого) і надзвичайна бідність деталей (можуть бути відсутніми навіть риси обличчя). Так проявляється несвідома економія сил, покликана зберегти останні залишилися ресурси психічної енергії.

Якщо натиск на олівець сильно змінюється, це показник того, що дитина схильна до частої зміни настрою з незначного приводу або навіть без нього.

Штрихова лінія, складена з коротких шматочків (йде не від однієї точки до іншої, а багаторазово зупиняється по дорозі) говорить про високу тривожність дитини, її невпевненість у собі, схильність до сумнівів, побоювань, страхів. Вона побоюється потрапити не туди, куди потрібно, і, проводячи лінію, багаторазово перериває дію, щоб перевірити і виправити результат.

У підсумку точність ліній не підвищується, а, навпаки, знижується, так як такий тривожний гіперконтроль порушує нормальне виконання цілісної дії. Також про тривогу сигналізують множинні лінії, коли замість однієї проводиться декілька і з приблизно однаковим натиском, так що незрозуміло, яка з них головна.

Якщо у дитини є неврологічні проблеми, на її малюнках будуть видні промахи, при яких лінії не потрапляють в потрібну точку. Наприклад, шия «протикає» голову, ноги залазять на тулуб. Крім того, може вийти асиметричний малюнок з перекрученими формами і пропорціями, він буде сильно зміщений вправо або вліво від центру аркуша, відхилений від вертикалі, не вміщатися на аркуші цілком.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27856

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47530

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді